Tapahtumajärjestäjien toiveet ja tarpeet laadukkaalle lippukumppanille
Mäenpää, Miikka (2024)
Mäenpää, Miikka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512265
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512265
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa selvitetään tapahtumajärjestäjien toiveita ja tarpeita laadukkaalle lippukumppanille. Työ selvittää millaisia tapahtumajärjestäjän tämän hetken toiveet ja tarpeet ovat, miten lippukumppanit selvittävät näitä toiveita ja tarpeita, kuinka lippukumppani voi pysyä ajan tasalla alati muuttuvassa tapahtumakentässä ja tarjota palveluita, joille on tarvetta joko tällä hetkellä tai tulevaisuudessa.
Työn tilaajana on Tiketti Oy, joka on suurin täysin kotimainen lipunvälittäjä. Tiketin toimisto sijaitsee Helsingissä, mutta yritys palvelee tuhansia tapahtumanjärjestäjiä ympäri Suomea.
Opinnäytetyön tietopohjaan on koottu teoriaa liittyen asiakasymmärrykseen, asiakaskokemukseen ja asiakassuhteeseen. Teoriassa käsitellään myös arvon muodostumista ja suhde- ja vaihdantamarkkinointia. Teoriaa käytetään avuksi analysoimaan opinnäytetyötä varten järjestettyjä haastatteluja sekä kyselyä.
Opinnäytetyön tuloksena on ajankohtainen katsaus siihen, millaista palvelua ja millaisia palveluja tapahtumajärjestäjät vaativat, odottavat ja tarvitsevat lippukumppaneilta ja miten lippukumppanit voivat kehittää palveluaan tapahtumajärjestäjiä ajatellen.
Työn tilaajana on Tiketti Oy, joka on suurin täysin kotimainen lipunvälittäjä. Tiketin toimisto sijaitsee Helsingissä, mutta yritys palvelee tuhansia tapahtumanjärjestäjiä ympäri Suomea.
Opinnäytetyön tietopohjaan on koottu teoriaa liittyen asiakasymmärrykseen, asiakaskokemukseen ja asiakassuhteeseen. Teoriassa käsitellään myös arvon muodostumista ja suhde- ja vaihdantamarkkinointia. Teoriaa käytetään avuksi analysoimaan opinnäytetyötä varten järjestettyjä haastatteluja sekä kyselyä.
Opinnäytetyön tuloksena on ajankohtainen katsaus siihen, millaista palvelua ja millaisia palveluja tapahtumajärjestäjät vaativat, odottavat ja tarvitsevat lippukumppaneilta ja miten lippukumppanit voivat kehittää palveluaan tapahtumajärjestäjiä ajatellen.