Jalkapalloseura HJK:n kannatuskulttuurin kehittäminen
Järvelä, Janne (2024)
Järvelä, Janne
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013601
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda videosarja Helsingin Jalkapalloklubin eli HJK:n markkinoinnin tueksi. HJK on suomen korkeimman sarjatason Veikkausliigan menestyksekkäin jalkapalloseura. Toimeksiantajan tavoite videosarjalle oli lisätä seuran seuraavan kauden kausilippujen myyntiä.
Opinnäytetyön viitekehyksen lähdeaineistoa on kerätty hyödyntäen tietoa asiakashankinnasta, sosiaalisen median markkinoinnista, visuaalisesta markkinoinnista sekä sisältömarkkinoinnista. Viitekehystä rakentaessa huomioon otettiin toimeksiantajan toimiala sekä potentiaaliset uudet asiakkaat. Lähdeaineistoa kerättiin monipuolisesti niin netin internet-lähteistä ja blogeista kuin myös kirjalähteistä.
Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden lopullisena tuotoksena syntyi kolmiosainen lyhytformaattiin perustuva videosarja, jonka levitykseen käytettiin Instagram-, TikTok- ja YouTube videoalustoja. Oppaan avulla toimeksiantaja pystyy jatkossakin helposti lähestymään asiakashankintaa digitaalisen markkinoinnin kautta.
Opinnäytetyön viitekehyksen lähdeaineistoa on kerätty hyödyntäen tietoa asiakashankinnasta, sosiaalisen median markkinoinnista, visuaalisesta markkinoinnista sekä sisältömarkkinoinnista. Viitekehystä rakentaessa huomioon otettiin toimeksiantajan toimiala sekä potentiaaliset uudet asiakkaat. Lähdeaineistoa kerättiin monipuolisesti niin netin internet-lähteistä ja blogeista kuin myös kirjalähteistä.
Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden lopullisena tuotoksena syntyi kolmiosainen lyhytformaattiin perustuva videosarja, jonka levitykseen käytettiin Instagram-, TikTok- ja YouTube videoalustoja. Oppaan avulla toimeksiantaja pystyy jatkossakin helposti lähestymään asiakashankintaa digitaalisen markkinoinnin kautta.