Asiakastyytyväisyyden ja palvelun laadun mittaaminen Kylpy Mestarit Oy- yrityksessä
Rainio, Elisa (2024)
Rainio, Elisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315019
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Kylpy Mestarit Oy:lle. Tutkimusongelmana oli selvittää asiakkaiden kokemaa palvelun laatua asiakastyytyväisyyskyselyn muodossa. Asiakastyytyväisyyskysely tehtiin ensimmäistä kertaa. Tutkimuksella kartoitettiin asiakaspalvelun laatua väittämien avulla.
Tutkimuksen teoreettinen pohja käsitteli asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Tutkimus on toteutettu määrällisenä tutkimuksena ja aineisto kerättiin sähköisen kyselyn avulla, joka pohjautuu SERVPERF-mittariin. Kysely lähetettiin 100 asiakkaille sähköpostilla ja vastausaika oli 15.3.-5.4.2024.
Tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat melko tyytyväisiä palvelun laatuun. Empatia ja konkreettinen ympäristö menestyivät erityisen hyvin palvelun laadun elementeistä. Tutkimuksen tulosten mukaan kehittämiskohteita olisivat asiakaslähtöinen viestintä, myyjän tavoitettavuus kaupan jälkeen, henkilöstön reagointikyky sekä laskutuksen selkeyttäminen.
Mielestäni tutkimuksen toteutus onnistui hyvin. Tämän tutkimuksen avulla saatiin hyödyllistä tietoa palvelun laadusta ja kehityskohteista.
Tutkimuksen teoreettinen pohja käsitteli asiakastyytyväisyyttä ja palvelun laatua. Tutkimus on toteutettu määrällisenä tutkimuksena ja aineisto kerättiin sähköisen kyselyn avulla, joka pohjautuu SERVPERF-mittariin. Kysely lähetettiin 100 asiakkaille sähköpostilla ja vastausaika oli 15.3.-5.4.2024.
Tulokset osoittivat, että asiakkaat ovat melko tyytyväisiä palvelun laatuun. Empatia ja konkreettinen ympäristö menestyivät erityisen hyvin palvelun laadun elementeistä. Tutkimuksen tulosten mukaan kehittämiskohteita olisivat asiakaslähtöinen viestintä, myyjän tavoitettavuus kaupan jälkeen, henkilöstön reagointikyky sekä laskutuksen selkeyttäminen.
Mielestäni tutkimuksen toteutus onnistui hyvin. Tämän tutkimuksen avulla saatiin hyödyllistä tietoa palvelun laadusta ja kehityskohteista.