Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Consumer payments processing system: a constructive research

Mansukoski, Sanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Mansukoski_Sanna.pdf (930.2Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Mansukoski, Sanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615849
Tiivistelmä
This thesis had the aim of creating a guidebook for a consumer payments processing system administrators. This guidebook will be a knowledge asset for internal use in the target organisation. The thesis describes what information is available and what are the current processes. The goal was to document silent knowledge related to the system.

The research approach was constructive research with elements of action research. The theoretical framework forms the essence of the research questions. The data collection was done by document analysis and stakeholder interviews. The interviews were conducted online one to one. These methods were used to find the current processes, silent knowledge, knowledge gaps and development needs. The research is conducted from the perspective of the payments processing system administrator actively working with the system.

The final construct has collaborative inputs from the colleagues of the author. The guidebook is structured to present all the relevant tasks in a clear and logical way. The guidebook is created for the both the current and future consumer payments processing system administrators. It is meant to be updated continuously. The guidebook is created to be a practical tool and it will also be a source for stakeholder group instructions. The thesis work was conducted during the spring of 2024.
 
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ohjekirja kuluttajamaksujärjestelmän pääkäyttäjille. Ohjekirja on tietopääomaa sisäiseen käyttöön kohdeorganisaatiossa. Tavoitteena oli dokumentoida järjestelmään liittyvä hiljainen tieto.

Tutkimuksen lähestymistapana käytettiin konstruktiivista tutkimusta toimintatutkimuksen elementeillä höystettynä. Teoreettinen viitekehys muodostaa tutkimuskysymysten ytimen. Tietoa kerättiin dokumenttianalyysillä ja sidosryhmähaastatteluilla. Haastattelut olivat yksilöhaastatteluita etäyhteydellä. Näillä menetelmillä kerättiin tietoa nykyisistä prosesseista, hiljaisesta tiedosta, tiedon puutteesta ja kehitystarpeista. Tutkimus on tehty aktiivisesti kuluttajamaksujärjestelmään liittyvien tehtävien kanssa työskentelevän pääkäyttäjän näkökulmasta.

Lopullinen konstruktio on syntynyt yhteistyössä tekijän kollegoiden palautteet huomioiden. Ohjekirja on koottu kuvaamaan kaikki oleelliset tehtävät selkeästi ja loogisesti. Ohjekirja on luotu sekä nykyisille että tuleville kuluttajamaksujärjestelmän pääkäyttäjille. Sitä on tarkoitus aktiivisesti päivittää. Ohjekirja on tehty käytännön työvälineeksi ja se on myös lähde kohderyhmäkohtaisille ohjeille. Opinnäytetyö on toteutettu keväällä 2024.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste