Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

RoPS fanituotevalikoiman uudistaminen

Sutinen, Aleksi; Välikangas, Ville (2024)

 
Avaa tiedosto
Sutinen_Valikangas.pdf (574.4Kt)
Lataukset: 


Sutinen, Aleksi
Välikangas, Ville
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415304
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan RoPS:n fanituotemyynnin uudistamista brändiuudistuksen näkökulmasta. Pääongelmana oli selvittää, miten RoPS:n brändiuudistus voisi näkyä fanituotemyynnissä ja vastata kannattajien mieltymyksiin. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineistonkeruussa hyödynnettiin asiantuntijahaastatteluja, kannattajahaastatteluja, kyselyä seurayhteisölle sekä benchmarkkausta. Tietoperustana käytettiin runsaasti eri kirjallisuutta, muun muassa markkinoinnista, brändäyksestä sekä urheiluliiketoiminnasta. Lisäksi tietopohjaa täydennettiin internetistä löytyvillä aiheeseen liittyvillä lähteillä.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Ropsin brändiuudistus voisi parhaiten heijastua fanituotemyynnissä ja miten kannattajien odotuksiin voitaisiin vastata entistä paremmin. Lisäksi työssä pyrittiin selvittämään mitkä ovat parhaimpia myyntikanavia fanituotemyynnissä sekä miten tuotteiden laatu vaikuttaa fanien ostopäätökseen.

Tulokset osoittivat, että Ropsin brändiuudistuksen onnistunut näkyminen fanituotemyynnissä edellyttää tiivistä vuorovaikutusta seurayhteisön kanssa sekä fanituotteiden suunnittelussa että markkinoinnissa. Kannattajien odotusten huomioiminen on avainasemassa fanituotemyynnin menestyksen kannalta. Opinnäytetyötä voi käyttää alkusysäyksenä RoPS:n fanituotemyynnin uudistamiselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste