Sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen : case: JN Quality Expert Oy
Tietäväinen, Siiri (2024)
Tietäväinen, Siiri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716532
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716532
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada selville, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää toimeksiantajayrityksen markkinoinnissa. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona yritykselle nimeltä JN Quality Expert Oy. Työn tavoitteena oli tuottaa sosiaalisen median kehittämissuunnitelma, jota voi käyttää jokainen postauksia tekevä yrityksessä.
Kehittämistutkimuksessa käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla selvitettiin, miten muut yritykset käyttävät Instagramia ja Facebookia osana markkinointia. Työ toteutettiin keräämällä tutkimusaineistoa erinäisistä lähteistä, kuten kirjoista, sähköisistä aineistoista, vertailtavien yrityksien sosiaalisen median sivuista sekä toimeksiantajayrityksen sosiaalisen median kanavista. Työn lopuksi toimeksiantajayritykselle luotiin sosiaalisen median kehittämissuunnitelma.
Benchmarking-menetelmän avulla selvisi, minkälaista sisältöä ja viestintää sosiaalisessa mediassa kannattaa käyttää. Sosiaalisen median kehityssuunnitelman avulla toimeksiantaja voi tehostaa omaa markkinointiaan eri kanavissa ja käyttää ideoita hyödyksi sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelussa.
Kehittämistutkimuksessa käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla selvitettiin, miten muut yritykset käyttävät Instagramia ja Facebookia osana markkinointia. Työ toteutettiin keräämällä tutkimusaineistoa erinäisistä lähteistä, kuten kirjoista, sähköisistä aineistoista, vertailtavien yrityksien sosiaalisen median sivuista sekä toimeksiantajayrityksen sosiaalisen median kanavista. Työn lopuksi toimeksiantajayritykselle luotiin sosiaalisen median kehittämissuunnitelma.
Benchmarking-menetelmän avulla selvisi, minkälaista sisältöä ja viestintää sosiaalisessa mediassa kannattaa käyttää. Sosiaalisen median kehityssuunnitelman avulla toimeksiantaja voi tehostaa omaa markkinointiaan eri kanavissa ja käyttää ideoita hyödyksi sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelussa.