Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

E-urheiluorganisaatioiden markkinoinnin vaikutus seuraajien rahankäyttöön

Hänninen, Saku (2024)

 
Avaa tiedosto
Hanninen_Saku..pdf (549.9Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Hänninen, Saku
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716499
Tiivistelmä
Tämän tutkimustyyppisen opinnäytetyön tavoitteena on ollut selvittää, kuinka suuri merkitys e-urheiluorganisaatioiden markkinoinnilla on ollut seuraajien rahankäyttöön. Tutkija päätyi valitsemaan aiheen, koska tutkija on kiinnostunut e-urheilun liiketoiminnasta ja markkinoinnista. Lisäksi e-urheilu on vielä uusi ilmiö ja tutkimuksesta voisi olla hyötyä e-urheilun liiketoiminnasta kiinnostuneille.

Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena verkkokyselyn avulla. Kyselyä julkaistiin eri Discord-kanavilla ja foorumeilla. Kysely koostui yhteensä 4–5 kysymyksestä, joilla tuettiin opinnäytetyön teoriaosuutta. Teoriaosuus koostui kolmesta kokonaisuudesta, jotka ovat e-urheilu, markkinoinnin kilpailukeinot ja tapahtumat. Opinnäytetyö tehtiin syyskuun 2023 ja toukokuun 2024 välisenä aikana. Vastaukset kyselylomakkeeseen kerättiin maaliskuun ja huhtikuun välillä.

Tutkimuksen lopputuloksista voidaan todeta, että e-urheiluorganisaation markkinoinnilla ja sosiaalisen median sisällöllä on vaikutusta e-urheilun seuraajien haluun kannattaa tiettyä organisaatiota.

E-urheilun seuraajista vain neljännes on käyttänyt rahaa e-urheiluorganisaatioihin. E-urheilujoukkueiden seuraajia kiinnostaa etenkin joukkueen pelaajat, some-sisältö ja menestys. Nämä kaikki ovat asioita, jotka e-urheiluseurojen kannattaa ottaa huomioon liiketoiminnan ja markkinoinnin suunnittelussa. Tutkija aikoo myös tulevaisuudessa käyttää tutkintaosaamistaan hyödykseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste