Video-opas sisältömarkkinoinnin myynnin tueksi
Kiuru, Roope (2024)
Kiuru, Roope
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052816781
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052816781
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee sisältömarkkinoinnin keinoja ja alustoja. Tavoitteena oli luoda Noord Oy:lle apuvideo helpottamaan ja tehostamaan sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin myyntiä. Aihe valikoitui opintojen herättämien havaintojen ja Noord Oy:ssä saamani työkokemuksen yhdistelmästä, koska myyntiprosessi oli usein aikaa vievää.
Työssä käydään läpi sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin muotoja, keinoja ja alustoja, käyttäen hyödyksi kirjallisia lähteitä. Tietoperustassa käsiteltiin paljon somealustoja ja niiden sisältömarkkinointi mahdollisuuksia. Työssä tehdään myös laadullinen tutkimushaastattelu, jossa haastatellaan markkinointialan ammattilaisia.
Työn lopputuloksena tehtiin Noord Oy:lle video, joka auttaa selventämään asiakkaan sisältömarkkinoinnin ostoprosessia ja toisaalta myyntiorganisaation myyntiprosessia. Video luotiin käyttäen kuvallisia esimerkkejä ja haastatteluja hyödynnettiin videon luonnin apuna. Videon sisältö rajattiin käsittelemään Noordille tärkeimpiä alustoja. Työn loppuosassa esitellään videosta olennaisimmat kohdat kuvina.
Kehittämistyön lopputuloksena syntynyt video tulee Noord Oy:n aktiiviseen käyttöön ja nopeuttaa ja selkeyttää heidän myyntiprosessiaan.
Työssä käydään läpi sisältö- ja vaikuttajamarkkinoinnin muotoja, keinoja ja alustoja, käyttäen hyödyksi kirjallisia lähteitä. Tietoperustassa käsiteltiin paljon somealustoja ja niiden sisältömarkkinointi mahdollisuuksia. Työssä tehdään myös laadullinen tutkimushaastattelu, jossa haastatellaan markkinointialan ammattilaisia.
Työn lopputuloksena tehtiin Noord Oy:lle video, joka auttaa selventämään asiakkaan sisältömarkkinoinnin ostoprosessia ja toisaalta myyntiorganisaation myyntiprosessia. Video luotiin käyttäen kuvallisia esimerkkejä ja haastatteluja hyödynnettiin videon luonnin apuna. Videon sisältö rajattiin käsittelemään Noordille tärkeimpiä alustoja. Työn loppuosassa esitellään videosta olennaisimmat kohdat kuvina.
Kehittämistyön lopputuloksena syntynyt video tulee Noord Oy:n aktiiviseen käyttöön ja nopeuttaa ja selkeyttää heidän myyntiprosessiaan.