Yrityksen VS Sport Horses tunnettuuden kasvattaminen sosiaalisen median avulla : VS Sport Horses nykytila tunnettuus ja kehittämisehdotukset
Illikainen, Milla; Simojoki, Salla (2024)
Illikainen, Milla
Simojoki, Salla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716375
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716375
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajayritys VS Sport Horsesin tunnettuuden nykytila sekä tarjota teorian ja tutkimuksen pohjalta konkreettisia kehittämisehdotuksia tunnettuuden kasvattamiseksi. Työn tietoperustassa käsiteltiin brändin rakentamista siitä näkökulmasta, miten ja miksi yrityksen kannattaa rakentaa vahvaa brändiä.
Opinnäytetyö oli kehittämispainotteinen, ja siinä etsittiin ratkaisua yrityksen esittämiin kehittämistarpeisiin. Tutkimusotteena oli laadullinen tutkimus, jonka menetelmiin kuuluvaa havainnointia käytettiin työssä. Aineiston keruu on toteutettu systemaattisesti valitun menetelmän ja seurattavien mittareiden pohjalta, jotta tulosten johdonmukaisuus ja luotettavuus varmistettiin.
Opinnäytetyön tuloksista ilmenee Instagram-analytiikasta hyödynnettävät tulokset, joilla yrityksen tunnettuuteen voidaan vaikuttaa. Havainnoinnin tulokset koostettiin taulukoiksi sekä kirjallisiksi muistiinpanoiksi. Yksi tärkeimmistä mittareista tutkimuksessa oli kattavuus, josta saimme selville tavoitetut tilit ja näyttökerrat. Näyttökertoja tilille kertyi havainnoinnin aikana 29 822. Tarkemmat luvut ja tiedot jaetaan ainoastaan yrityksen hyödynnettäväksi. Työn avulla yritys voi jatkossa kehittää Instagram-tiliään konkreettisten kehittämisehdotusten kautta sekä jatkuvasti ylläpitää ja kehittää brändiään. Työ on toteutettu pienyrittäjien näkökulmasta, joten tuloksia voidaan hyödyntää myös muiden pienyrittäjien tunnettuuden kasvattamiseksi ja kohderyhmän tavoittamiseksi.
Opinnäytetyö oli kehittämispainotteinen, ja siinä etsittiin ratkaisua yrityksen esittämiin kehittämistarpeisiin. Tutkimusotteena oli laadullinen tutkimus, jonka menetelmiin kuuluvaa havainnointia käytettiin työssä. Aineiston keruu on toteutettu systemaattisesti valitun menetelmän ja seurattavien mittareiden pohjalta, jotta tulosten johdonmukaisuus ja luotettavuus varmistettiin.
Opinnäytetyön tuloksista ilmenee Instagram-analytiikasta hyödynnettävät tulokset, joilla yrityksen tunnettuuteen voidaan vaikuttaa. Havainnoinnin tulokset koostettiin taulukoiksi sekä kirjallisiksi muistiinpanoiksi. Yksi tärkeimmistä mittareista tutkimuksessa oli kattavuus, josta saimme selville tavoitetut tilit ja näyttökerrat. Näyttökertoja tilille kertyi havainnoinnin aikana 29 822. Tarkemmat luvut ja tiedot jaetaan ainoastaan yrityksen hyödynnettäväksi. Työn avulla yritys voi jatkossa kehittää Instagram-tiliään konkreettisten kehittämisehdotusten kautta sekä jatkuvasti ylläpitää ja kehittää brändiään. Työ on toteutettu pienyrittäjien näkökulmasta, joten tuloksia voidaan hyödyntää myös muiden pienyrittäjien tunnettuuden kasvattamiseksi ja kohderyhmän tavoittamiseksi.