TikTok sisältöstrategia dropshipping verkkokaupalle
Uyulu, Leandre (2024)
Uyulu, Leandre
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917475
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917475
Tiivistelmä
Toiminnallisen työn tavoitteena on luoda TikTok sisältöstrategia MunMehu nimiselle dropshipping verkkokaupalle. Opinnäytetyössä käsitellään dropshipping toimintamallia, TikTokkia alustana, markkinointityökaluna sekä TikTokissa sisällöntuottamista.
Työn tavoitteena on luoda MunMehun TikTok tilistä vastaaville selkeä ja kattava suunnitelma sisällön julkaisemiseen TikTokissa. Tavoitteena on luoda tavoitteellisia sisältökonsepteja, jotka ovat viihdyttävät katsojia, mutta samalla vastaavat eri kysymyksiin ostoprosessin varrella. Sisältöstrategiaan kuuluu sisältökonseptien lisäksi sisältökartta, julkaisukalenteri sekä mittarit ja seurantatyökalu julkaistavalle sisällölle.
Työn teoriaosuus koostuu dropshipping toimintamallin ja verkkokauppa aiheiden avaamisesta lukijalle, sosiaalisen median markkinoinnin keinoista tehokkaan somemarkkinointi strategian luomiseen sekä TikTokissa tapahtuvan sisällöntuotannon neuvoista. Sisällöntuotanto-osiossa avataan millaista sisältöä alustalle kannattaa julkaista ja millaisia työkaluja voidaan hyödyntää ammattimaisen sisällön luomiseen. Lisäksi siinä kerrotaan miten luoda sitouttavaa sisältöä.
Empiirinen osuus työssä on sisältöstrategian suunnittelu MunMehulle. Sisältöstrategia kattaa sisältökonseptit ja -kartan sekä julkaisukalenterin ja mittarit julkaistavalle sisällölle. MunMehun julkaisukalenteri sisältää yhteensä 30 julkaisua, jotka julkaistaan TikTokkiin 2024 kesä- ja heinäkuussa. Julkaisuista 14 julkaistaan kesäkuussa ja 16 heinäkuussa.
Pohdintaosiossa avataan työn onnistumisia, haasteita sekä kehitysehdotuksia jatkotoimenpiteille MunMehun sosiaalisen median markkinoinnissa. Pohdintaosiossa myös avataan kirjoittajan omaa oppimista, onnistumisia ja haasteita opinnäytetyöprosessissa.
Työn tavoitteena on luoda MunMehun TikTok tilistä vastaaville selkeä ja kattava suunnitelma sisällön julkaisemiseen TikTokissa. Tavoitteena on luoda tavoitteellisia sisältökonsepteja, jotka ovat viihdyttävät katsojia, mutta samalla vastaavat eri kysymyksiin ostoprosessin varrella. Sisältöstrategiaan kuuluu sisältökonseptien lisäksi sisältökartta, julkaisukalenteri sekä mittarit ja seurantatyökalu julkaistavalle sisällölle.
Työn teoriaosuus koostuu dropshipping toimintamallin ja verkkokauppa aiheiden avaamisesta lukijalle, sosiaalisen median markkinoinnin keinoista tehokkaan somemarkkinointi strategian luomiseen sekä TikTokissa tapahtuvan sisällöntuotannon neuvoista. Sisällöntuotanto-osiossa avataan millaista sisältöä alustalle kannattaa julkaista ja millaisia työkaluja voidaan hyödyntää ammattimaisen sisällön luomiseen. Lisäksi siinä kerrotaan miten luoda sitouttavaa sisältöä.
Empiirinen osuus työssä on sisältöstrategian suunnittelu MunMehulle. Sisältöstrategia kattaa sisältökonseptit ja -kartan sekä julkaisukalenterin ja mittarit julkaistavalle sisällölle. MunMehun julkaisukalenteri sisältää yhteensä 30 julkaisua, jotka julkaistaan TikTokkiin 2024 kesä- ja heinäkuussa. Julkaisuista 14 julkaistaan kesäkuussa ja 16 heinäkuussa.
Pohdintaosiossa avataan työn onnistumisia, haasteita sekä kehitysehdotuksia jatkotoimenpiteille MunMehun sosiaalisen median markkinoinnissa. Pohdintaosiossa myös avataan kirjoittajan omaa oppimista, onnistumisia ja haasteita opinnäytetyöprosessissa.