Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalaute yksityisessä kotihoidossa

Moilanen, Veera (2024)

 
Avaa tiedosto
Moilanen_Veera.pdf (266.8Kt)
Lataukset: 


Moilanen, Veera
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917952
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee asiakaslähtöisyyttä ja asiakaspalautteen merkitystä hoitotyötä suunniteltaessa ja sitä toteutettaessa. Asiakaslähtöisyys on perusta hyvälle hoidolle. Asiakaslähtöinen- ja yksilöllinen hoito ovat kansallisten ja kansainvälisten suositusten mukaisesti merkittävässä osassa terveydenhuollon toimintaa ja hoidon laatua. Asiakaskokemusta hyödyntämällä voidaan kehittää toimintaa asiakaslähtöisesti. Opinnäytetyössä käsittelen asiakaslähtöisyyttä hoitotyössä ja erityisesti sen merkitystä kotihoidon toimintaympäristössä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda asiakaspalautelomake Kotihoito Ulpukkaan. Tavoitteena oli, että lomake vastaa toimeksiantajan toiveisiin ja se antaa heille arvokasta tietoa toimintansa kehittämiseen. Tavoitteena asiakaspalautelomakkeen suhteen oli, että se ottaa huomioon lisäksi asiakaslähtöisen näkökulman.

Opinnäytetyö on toteutettu toiminnallisena opinnäytetyönä, joka on osa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaa. Opinnäytetyössä on hyödynnetty konstruktivistista mallia. Konstruktivistinen malli on yksi opinnäytetyössä käytettävistä kehittämistyön malleista. Konstruktivistisessa mallissa hyödynnetään havainnointia ja arviointia toiminnan jälkeen ja nämä vaiheet voivat toistua useamman kerran projektin aikana. Sen vuoksi suunnitelmaa ja toimintaa voidaan kehittää projektin edetessä.

Opinnäytetyön tuloksena muodostui asiakaspalautelomake. Lomake sisältää 11 kysymystä, joista osa on monivalintakysymyksiä ja osa avoimia kysymyksiä. Lomake on luotu sekä sähköisenä kyselynä että paperisena versiona. Asiakaspalautelomake on tehty yhdessä toimeksiantajan Kotihoito Ulpukan kanssa, niin että se vastaa heidän toiveitaan ja voidaan olettaa kyselyn vastauksien antavan tietoa yrityksen toiminnan kannalta oleellisiin asioihin. Palautelomake on luotu asiakaslähtöisyyden näkökulmasta niin että se noudattaa hyvän tieteellisen käytännön sääntöjä. Tässä opinnäytetyössä ei ole kerätty vastauksia lomaketta hyödyntäen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste