Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ymmärrä asiakkaan ostoprosessi: myyntiprosessin kehittäminen asiakaskokemuksen näkökulmasta

Taivainen, Tiina (2024)

Avaa tiedosto
Taivainen_Tiina.pdf (1.128Mt)
Lataukset: 


Taivainen, Tiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119306
Tiivistelmä
Asiakkaiden ostaminen on muuttunut ja sen myötä on muuttunut myös myyminen. Samaan aikaan myyntiorganisaatioiden kilpailu asiakkaista kovenee, kiihtyvä hintakilpailu ja monikanavaisuus hankinnoissa pakottavat myyntiorganisaatiot etsimään kilpailuetua muualta erottuakseen markkinasta. Asiakaskokemus on noussut viime vuosina avaintekijäksi monen organisaation strategiaan, se luo arvoa asiakkaalle, helpottaa organisaatioiden asiakaspitoa ja positiivista mielikuvaa yrityksestä.
Tämä opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää kohdeorganisaation myyntiprosessia, jossa huomioidaan asiakasryhmä X:n tarpeet heidän ostoprosessissaan. Opinnäytetyö oli tutkimuksellinen kehittämistyö. Tutkimusote oli laadullinen ja lähestymistapana tapaustutkimus, jossa kehittämismenetelmänä käytettiin palvelumuotoilua. Aineiston lähteinä käytettiin ajankohtaista kirjallisuutta sekä asiakkaiden teemahaastattelua. Kehittämistyössä hyödynnettiin palvelumuotoilusta tuttua nelivaiheista tuplatimanttimallia, jonka avulla kehitettiin kohdeorganisaatiolle myyntiprosessi erilaisten palvelumuotoilun työkalujen avulla.
Työn keskeiset tulokset liittyivät oivallukseen asiakkaan ostoprosessista ja tarpeista sen aikana. Kehittämistyön tuloksena kehitettiin kohdeorganisaatiolle nelivaiheinen myyntiprosessi, joka mukailee asiakkaan ostoprosessin vaiheita ja kohtaamispisteitä myyntiorganisaatioiden kanssa. Myyntiprosessin kehittämisen kohteeksi nousi erityisesti teemat kaksi ja neljä, jotka sisältävät ratkaisun esiintuomisen kokonaisuutena ja myynnin jälkeiset toimenpiteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste