Unity-verkkopeli Mirror Networking -teknologiaa käyttäen
Kivelä, Samppa (2024)
Kivelä, Samppa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320186
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320186
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kokeilla, minkälaisen verkkopelin saa tehtyä Unityä ja Mirroria käyttäen. Ideana oli lintuperspektiivistä kuvattava verkkoammuntapeli tietokoneelle, jossa on rogueliken ominaisuuksia.
Peli toteutettiin Unitylla C#-ohjelmointikielellä. Hahmojen animaatiot tehtiin Piskel sprite -editorilla. Tietolähteenä käytettiin Unityn ja Mirrorin dokumentaatioita sekä YouTube videoita.
Lopputuloksena syntyi demo, jossa on perusominaisuudet. Jatkokehityksen varaan jäivät visuaalisuuden ja tekoälyn parantelu.
Peli toteutettiin Unitylla C#-ohjelmointikielellä. Hahmojen animaatiot tehtiin Piskel sprite -editorilla. Tietolähteenä käytettiin Unityn ja Mirrorin dokumentaatioita sekä YouTube videoita.
Lopputuloksena syntyi demo, jossa on perusominaisuudet. Jatkokehityksen varaan jäivät visuaalisuuden ja tekoälyn parantelu.