Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Natlink Oy:n huoltolomakkeen päivitys

Virkkula, Samuli (2024)

 
Avaa tiedosto
Virkkula_Samuli.pdf (645.4Kt)
Lataukset: 


Virkkula, Samuli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122883
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaajana toimi Natlink Oy. Yrityksellä oli tarve uusia tuotteiden huoltoon tarkoitettua selaimessa toimivaa huoltolomaketta. Tarve uudelle oli, koska vanhassa huoltolomakkeessa oli ongelmia toimivuuden kanssa. Tavoite opinnäytetyössä oli rakentaa uusi huoltolomake käyttäen Flutteria, jotta lomake toimisi selaimessa ja mobiilisovelluksessa.

Työ toteutettiin käyttäen Visual Studio Code -kehitysympäristöä, Flutteria-kehityspakettia ja Dart-ohjelmointikieltä. Flutter on Googlen kehittämä avoimen lähdekoodin käyttöliittymäkehitystyökalu, jonka avulla voidaan rakentaa natiiveja sovelluksia. Työn toteutus aloitettiin tutustumalla vanhaan lomakkeeseen ja tutkimalla lomakkeen ongelmia ja kehityskohtia. Työtä jatkettiin tutkimalla, miten lomakkeen taustalla toimivat kolmannen osapuolen järjestelmät toimivat. Huoltolomake kommunikoi esimerkiksi Microsoft Business Centralin kanssa. Kun tarvittavat tiedot saatiin, voitiin uuden lomakkeen kehittäminen aloittamaan.

Lopputuloksena saatiin toimiva huoltolomake, päivitetty käyttöliittymä ja dokumentaatio liittyen sovellukseen. Huoltolomake on käytössä yrityksen nettisivulta, mistä asiakas voi tilata huollon laitteelle. Työn dokumentaatio on tallennettu yrityksen pilvipalveluun, josta sitä voi tarvittaessa lukea. Tulevaisuudessa huoltolomake tulisi olemaan käytössä, myös mobiilisovelluksessa. Huoltolomake lähettää asiakkaan tiedot onnistuneesti rajanpinnalle, josta rajanpinta tallentaa ne Business Centraliin yrityksen luettavaksi. Käyttöliittymästä tehtiin moderni ja käyttäjäystävällisempi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste