Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Sähköiset terveyspalvelut asiakkaiden käyttöön terveydenhuollossa : Teoriasta käytäntöön

Jauhiainen, Annikki; Sihvo, Päivi (2014)

 
Avaa tiedosto
B33.pdf (4.331Mt)
Lataukset: 


Jauhiainen, Annikki
Sihvo, Päivi
Karelia-ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-275-153-9
Tiivistelmä
Sähköinen asiointi sosiaali- ja terveydenhuollossa on ajankohtainen ja voimakkaasti kehittyvä alue, joka koskee niin perusterveydenhuoltoa kuin erikoissairaanhoitoa, niin julkista kuin yksityistä sosiaali- ja terveydenhuoltoa. Sähköisten palvelujen tarjoaminen kansalaisille antaa mahdollisuuden luoda uudenlaisia asiakaslähtöisiä ja vaikuttavia palveluratkaisuja hyvinvointipalveluiden ja omahoidon toteuttamiseen. Sähköisten terveyspalvelujen käyttöönotto kansalaisille on moninainen asia. Terveydenhuollolle tämä tuo uudenlaisia mahdollisuuksia kehittää omahoidon tukemista ja uudistaa ammattilaisten työtä asiakaslähtöiseksi.

ASSI eli asiakaslähtöisten omahoitoa ja etähoitoa tukevien sähköisten palveluprosessien käyttöönoton innovaatiot perusterveydenhuollossa -hankkeen tavoitteena on ollut kehittää ja ottaa käyttöön asiakaslähtöisiä omahoitoa ja etähoitoa tukevia sähköisiä terveyspalveluja perusterveyden- ja työterveyshuollon asiakkaille. Tässä julkaisussa kuvataan ASSI-hankkeen kehittämistyön toteuttamista ketterän kehittämisen periaatteilla. Julkaisun ensimmäisessä osassa kuvataan asiakkaiden ja terveydenhuollon ammattilaisten osaamista ja valmiuksia ottaa käyttöön sähköisiä terveyspalveluja, palvelumuotoilun menetelmien hyödyntämistä kehittämistyössä, pitkäaikaissairaiden hoidon kehittämistä asiakaslähtöiseksi sekä sähköisten terveyspalvelujen käyttöönoton ja vaikuttavuuden mallintamista. Julkaisun toisessa osassa kuvataan omahoitoa ja terveyden edistämistä tukevien sähköisten palvelujen käyttöönottoa, muun muassa uusia toimintamalleja sähköisten terveyspalvelujen käyttöönoton ohjaukseen ja omahoidon tueksi, sähköisen ajanvarauksen käyttöönottoa kunnassa sekä sähköisten terveyspalvelujen käyttöönottoa työterveyshuollossa. Julkaisun lopussa tarkastellaan hankkeen tuloksia ja luodaan katsetta tulevaisuuteen – mitä tulevaisuus tuo asiakkaille ja mitä se edellyttää ammattilaisilta.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste