Olen kanta-asiakas, minut on huomioitu – vuosikalenteri kanta-asiakasilloille : case: Hotel Atlas Kuopio – Hotel Bonus Club
Pylkkänen, Kaisu (2015)
Pylkkänen, Kaisu
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501211488
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501211488
Tiivistelmä
Hotel Atlas on Kuopiossa sijaitseva hotelli, joka vuonna 2012 uudelleen avaamisen yhteydessä siirtyi Restel-konsernin alle. Restel-konserni määrittää toimipaikoilleen tietyt toimintatavat ja yksi sen alla toimivia hotelleja yhdistävä tekijä on yhteinen kanta-asiakasjärjestelmä työnsä vuoksi matkustaville asiakkaille. Tämän järjestelmän nimi on Hotel Bonus Club. Hotel Bonus Club -kanta-asiakkaat saavat ketjun hotelleilta erinäisiä etuja, näistä esimerkkinä hotellien järjestämät kanta-asiakasillat. Koska Hotel Atlas on varsin uusi jäsen Restel-ketjulla, ei heillä ole vielä suunnitelmaa kanta-asiakasilloille, eikä myöskään laajaa vakiintunutta kanta-asiakasjoukkoa.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö ja sen tavoitteena oli suunnitella Hotel Atlakselle toimiva vuosikalenteri Hotel Bonus Club -kanta-asiakasilloille ja tämän myötä asiakkaiden sitouttaminen hotelliin. Työni aihe oli toimeksiantajalleni ajankohtainen ja tarpeellinen, mikä teki työstäni perusteltua.
Työni teoriaosuudessa käsittelen asiakkuutta, kanta-asiakkuutta ja kanta-asiakasmarkkinointia niihin liittyvien olemassa olevien teorioiden pohjalta. Käytännönosuudessa kerron suunnittelemani vuosikalenterin eri vaiheista aina suunnittelusta lopputulokseen. Työn konkreettisena tuotoksena syntyi toimiva kanta-asiakasilta vuosikalenteri Hotel Atlakselle vuodelle 2015.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen opinnäytetyö ja sen tavoitteena oli suunnitella Hotel Atlakselle toimiva vuosikalenteri Hotel Bonus Club -kanta-asiakasilloille ja tämän myötä asiakkaiden sitouttaminen hotelliin. Työni aihe oli toimeksiantajalleni ajankohtainen ja tarpeellinen, mikä teki työstäni perusteltua.
Työni teoriaosuudessa käsittelen asiakkuutta, kanta-asiakkuutta ja kanta-asiakasmarkkinointia niihin liittyvien olemassa olevien teorioiden pohjalta. Käytännönosuudessa kerron suunnittelemani vuosikalenterin eri vaiheista aina suunnittelusta lopputulokseen. Työn konkreettisena tuotoksena syntyi toimiva kanta-asiakasilta vuosikalenteri Hotel Atlakselle vuodelle 2015.