Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Katsojien hankinta teatterifestivaalitapahtumaan : case Spotti-lastenteatterifestivaali

Lohilahti, Annika (2024)

 
Avaa tiedosto
Lohilahti_Annika.pdf (2.853Mt)
Lataukset: 


Lohilahti, Annika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024082924538
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa tavoitteena oli tavoittaa lisää paikallista yleisöä lasten ja nuorten teatterifestivaali Spottiin. Tarkoituksena oli toteuttaa alakouluille markkinointikierros, jonka tavoitteena oli kasvattaa paikallisen yleisön osuutta tapahtuman lipunmyynnissä. Työn toimeksiantaja on Suomen Harrastajateatteriliitto

Työn teoreettinen viitekehys muodostui tapahtumamarkkinoinnin, yleisötyön, saavutettavuuden, pelillistämisen, lastenteatterifestivaalien ja brändien ympärille. Taustatietojen kartoittamiseksi käytin aineistonhankintamenetelminä kyselyä, haastattelua ja dokumenttianalyysiä. Kyselyllä selvitin paikallisten alakouluikäisten teatterikiinnostusta ja -kävijyyttä. Haastattelulla kartoitin Spotti-tapahtuman markkinoinnin ja konseptin nykytilannetta. Dokumenttianalyysissä tarkastelin kahden eri vuoden katsojatilastoja ja ohjelmistoja sekä arvioin markkinointikierroksen vaikutusta katsojalukuihin. Kysely toteutettiin paikan päällä riihimäkeläisellä alakoululla, ja vastauksia kyselyyn saatiin 111.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi selvitys Spotti-festivaalin kohderyhmästä ja kohderyhmän eri osille suunnatusta markkinoinnista sekä kehitysehdotuksia kohderyhmän, markkinoinnin ja tapahtumakonseptin kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste