Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkaan näkökulmia vastuullisuudesta vaatetusalalla ja koetun vastuullisuuden vaikutus ostopäätöksiin

Torvinen, Sanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Torvinen_Sanna.pdf (2.421Mt)
Lataukset: 


Torvinen, Sanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024090624844
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdytään asiakkaiden vastuullisiin näkökulmiin vaatetusalasta. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään, mitkä vastuullisuuden tekijät vaikuttavat kuluttajien ostopäätöksiin. Tutkimuksen toimeksiantajana toimii Texmoda (Texmoda Fashion Group).

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena, jonka kautta saatiin selville, että asiakkaiden näkökulmat vastuullisuudesta kohdistuvat vaatteen pitkäikäisyyteen sekä tuotantomaan työolosuhteisiin ja ihmisoikeuksiin. Ilmeni myös, että asiakkaat ovat aktiivinen ryhmä vaatteiden ostajia, jotka arvottavat ostopäätöstä tehdessään eniten vaatteen laatua ja tarvetta. Kyselystä selvisi, että asiakkaat ovat jokseenkin kiinnostuneita hakemaan tietoa brändien vastuullisuudesta tehdessään ostopäätöksiä. Todettiin myös, että yritys kehittää parhaiten vastuullisuusviestintäänsä kertomalla sosiaalisesta vastuusta sekä vaatteissa käytetyistä materiaaleista.

Vastausten pohjalta saatiin selkeä käsitys siitä, miten asiakkaat määrittelevät vastuullisuuden sekä mitä sen osa-alueita he arvottavat eniten tehdessään ostopäätöksiä. Saaduilla kyselyn tuloksilla saatiin selville, kuinka yritys voi kehittää vastuullisuusviestintää asiakkailleen. Vastauksia saatiin riittävästi antamaan merkittäviä näkökulmia tukemaan yrityksen vastuullisuustyötä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste