Sosiaalisen median markkinoinnin ohjekirja Arkkitehtitoimisto Jarmo Lokio Oy:lle
Lokio, Ronja (2024)
Lokio, Ronja
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091725287
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091725287
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on ollut kasvava markkinointiväline jo useamman vuoden ajan. Jokaisen yrityksen tulisikin olla tänä päivänä sosiaalisessa mediassa ja luoda sinne sisältöjä yrityksen toiminnasta. Kaiken lähtökohtana on kuitenkin yrityksen arvojen ja sen kohderyhmän tunteminen ja onnistuakseen sosiaalisessa mediassa, sisältöä on suunniteltava asiakaslähtöisesti.
Arkkitehtialan yrityksille sosiaalinen media on erinomainen keino tuoda töitään ja yritystä esille, koska suurin osa kanavista perustuu visuaalisuuden esilletuomiseen. Johdonmukainen brändin esilletuonti sosiaalisessa mediassa ja tarkasti suunnitellut strategiat luovat arkkitehdille kestävän ja tunnetun identiteetin. Tässä opinnäytetyössä luodaan konkreettiset ohjeet Arkkitehtitoimisto Jarmo Lokio Oy:lle sosiaalisen median markkinointiin, jotta yritys onnistuisi sitouttamaan kohderyhmäänsä paremmin ja tuomaan tunnettavuutta enemmän esille. Tavoitteena on ratkaista toimeksiantajayrityksen ongelma sosiaalisen median markkinoinnissa ja tämän kautta saada yrityksen kohderyhmä sitoutumaan paremmin sekä luoda yrityksen haluama asiantunteva ja osaava mielikuva kohderyhmälleen.
Opinnäytetyössä on käytetty laajaa teoriapohjaa, joka painottuu sosiaalisen median markkinointiin yrityksissä ja erityisesti arkkitehtipalveluita tarjoavissa yrityksissä. Teoriaosuudessa on hyödynnetty kirjallisuutta ja muita laadukkaita lähteitä internetistä. Teoriapohjaa tukee haastattelu ja benchmarkkaus.
Arkkitehtialan yrityksille sosiaalinen media on erinomainen keino tuoda töitään ja yritystä esille, koska suurin osa kanavista perustuu visuaalisuuden esilletuomiseen. Johdonmukainen brändin esilletuonti sosiaalisessa mediassa ja tarkasti suunnitellut strategiat luovat arkkitehdille kestävän ja tunnetun identiteetin. Tässä opinnäytetyössä luodaan konkreettiset ohjeet Arkkitehtitoimisto Jarmo Lokio Oy:lle sosiaalisen median markkinointiin, jotta yritys onnistuisi sitouttamaan kohderyhmäänsä paremmin ja tuomaan tunnettavuutta enemmän esille. Tavoitteena on ratkaista toimeksiantajayrityksen ongelma sosiaalisen median markkinoinnissa ja tämän kautta saada yrityksen kohderyhmä sitoutumaan paremmin sekä luoda yrityksen haluama asiantunteva ja osaava mielikuva kohderyhmälleen.
Opinnäytetyössä on käytetty laajaa teoriapohjaa, joka painottuu sosiaalisen median markkinointiin yrityksissä ja erityisesti arkkitehtipalveluita tarjoavissa yrityksissä. Teoriaosuudessa on hyödynnetty kirjallisuutta ja muita laadukkaita lähteitä internetistä. Teoriapohjaa tukee haastattelu ja benchmarkkaus.