Kielikaverit: Godot-pelimoottoria käyttävä kaksikielisten lasten mobiilipeli
Raevskaia, Anna (2024)
Raevskaia, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100426076
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100426076
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella ja kehittää mobiilipeli, joka tarjoaa innostavan ympäristön kaksikielisten lasten kielten oppimiseen ennen koulua.
Suomalais-venäläinen päiväkoti "Kalinka" tarjoaa apua pelin kehittämiseen pedagogisesta näkökulmasta ja sen testaamisesta. Keskeisenä tehtävänä on luoda lapsille selkeä käyttöliittymä, minipelit ja ohjeet, joiden avulla lapset voivat opiskella kieliä leikkimielisesti. Tulosten avulla pyritään arvioimaan pelin tehokkuutta kielten oppimisen tukena sekä kehittämään peliä entistä pedagogisemmin ja käyttäjäystävällisemmin.
Työssä esitellyt ratkaisut Godot-pelimoottorin käytöstä tuovat esiin teknologisen osaamisen merkityksen pelisuunnittelussa, mikä tarjoaa tietoa muille opiskelijoille ja pelialan ammattilaisille. Tulokset tuovat esille, miten mobiilipelin suunnittelussa huomioitiin pedagogiset näkökulmat ja miten peli voi toimia tehokkaana työkaluna kielten oppimisen tukena lapsille. Pelin testaus "Kalinka"-päiväkodissa tuottaa tietoa siitä, miten peli vastaanotetaan kohdeyleisössään ja mikä on arvokasta sekä pelisuunnittelijoille että lasten parissa työskenteleville ammattilaisille.
Suomalais-venäläinen päiväkoti "Kalinka" tarjoaa apua pelin kehittämiseen pedagogisesta näkökulmasta ja sen testaamisesta. Keskeisenä tehtävänä on luoda lapsille selkeä käyttöliittymä, minipelit ja ohjeet, joiden avulla lapset voivat opiskella kieliä leikkimielisesti. Tulosten avulla pyritään arvioimaan pelin tehokkuutta kielten oppimisen tukena sekä kehittämään peliä entistä pedagogisemmin ja käyttäjäystävällisemmin.
Työssä esitellyt ratkaisut Godot-pelimoottorin käytöstä tuovat esiin teknologisen osaamisen merkityksen pelisuunnittelussa, mikä tarjoaa tietoa muille opiskelijoille ja pelialan ammattilaisille. Tulokset tuovat esille, miten mobiilipelin suunnittelussa huomioitiin pedagogiset näkökulmat ja miten peli voi toimia tehokkaana työkaluna kielten oppimisen tukena lapsille. Pelin testaus "Kalinka"-päiväkodissa tuottaa tietoa siitä, miten peli vastaanotetaan kohdeyleisössään ja mikä on arvokasta sekä pelisuunnittelijoille että lasten parissa työskenteleville ammattilaisille.