Aurinkopaneelien myyntiprosessin kehittäminen - case Solarco Oy
Kopeli, Sami (2024)
Kopeli, Sami
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024101126375
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024101126375
Tiivistelmä
Opinnäytetyö "Aurinkopaneelien myyntiprosessin kehittäminen – case Solarco Oy" käsittelee aurinkoenergiaratkaisujen myyntiprosessin kehittämistä Solarco Oy:lle
Työn tavoitteena on luoda selkeä ja asiakaslähtöinen myyntiprosessi, joka tukee yrityksen
kasvua ja kilpailukykyä markkinoilla. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua, SWOT-analyysia ja kirjallisuuskatsausta, joiden avulla analysoitiin myyntiprosessin nykytilaa ja sen kehittämismahdollisuuksia. Tämän pohjalta luotiin myyntiprosessi, joka ottaa huomioon yrityksen vahvuudet ja heikkoudet sekä markkinoiden mahdollisuudet ja uhat. Työssä esitetyt suositukset painottavat asiakaskohtaista lähestymistapaa, teknistä osaamista ja ympäristöystävällisyyttä. Lopputuloksena yritykselle kehitettiin myyntiprosessi, jonka avulla se voi kasvattaa asiakaskuntaansa ja mukautua markkinoiden muutoksiin.
Työn tavoitteena on luoda selkeä ja asiakaslähtöinen myyntiprosessi, joka tukee yrityksen
kasvua ja kilpailukykyä markkinoilla. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua, SWOT-analyysia ja kirjallisuuskatsausta, joiden avulla analysoitiin myyntiprosessin nykytilaa ja sen kehittämismahdollisuuksia. Tämän pohjalta luotiin myyntiprosessi, joka ottaa huomioon yrityksen vahvuudet ja heikkoudet sekä markkinoiden mahdollisuudet ja uhat. Työssä esitetyt suositukset painottavat asiakaskohtaista lähestymistapaa, teknistä osaamista ja ympäristöystävällisyyttä. Lopputuloksena yritykselle kehitettiin myyntiprosessi, jonka avulla se voi kasvattaa asiakaskuntaansa ja mukautua markkinoiden muutoksiin.