Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Mobiilisovellus käynnissäpidon tarpeisiin : Oppilasprojekti teollisuuteen

Siimes, Aslak (2014)

 
Avaa tiedosto
Siimes B 37 2014.pdf (1.440Mt)
Lataukset: 


Siimes, Aslak
Editoija
Aslak Siimes
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-316-069-9
Tiivistelmä
Lapin ammattikorkeakoulu tehtäviin kuuluu mahdollistaa yksilön elinikäinen oppiminen, joustavat opintopolut ja ammatillinen kasvu. AMKin toiminta, strategiaa lainaten, perustuu opiskelijoiden ja työelämän tarpeiden huomioimiseen, luottamukseen ja kumppanuuteen. Alueelliseksi tehtäväkseen Lapin AMK nostaa pohjoisen toimijoiden tarpeisiin vastaamisen. Pyrkimys on toimia muutoskykyisesti, innovatiivisesti, oppien, kehittyen ja kehittäen.

Kone- ja tuotantotekniikan opetussuunnitelmaan kuuluva ”Teollisuuden kunnossapito -projekti 2” toteutettiin AMK:n Käynnissäpidon tutkimusryhmän voimin. Opintojakso suunniteltiin tiimin toimesta, ja alun perinkin tavoiteltiin kokonaisuutta, jossa on vahva liityntä teollisuuteen. Artikkeleiden kirjoittajina ovat kone- ja tuotantotekniikan opintojen loppuvaiheessa olevat opiskelijat. Artikkelisarjan yhtenä funktiona oli harjoitella tieteellistä kirjoittamista ja siten myös lähestyä insinöörillekin tärkeää kirjallista ilmaisua.

Toteutuksessa opiskelijat valitsivat itsenäisesti oman ryhmänsä kokoonpanon, millä saavutettiin se, että ryhmässä oli aina mukana henkilö joka oli ollut kohdeyrityksessä töissä. Samalla saavutettiin nopea sisäistyminen kohdeyrityksen tapoihin ja toiminnan ohjaukseen. Käynnissäpitotiimistä jokaiselle ryhmälle nimitettiin ohjaava henkilö, jotta ohjaus olisi tarkemmin kohdentuvaa ja yksilöllistä. Lisäksi O&M-projektin kehitystyön tavoitteita sisällytettiin ryhmän tekemisiin, jolloin saavutettiin monen funktion kokonaisuus.

Oppimisympäristön näin rakentuessa, opiskelija, opettaja, elinkeinoelämä ja TKI-asiantuntijat toimivat yhdessä tavoitteellisesti ja kokonaisuutena toteuttaen erinomaisen hyvin Lapin AMKin strategiaa.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste