Optimizing Lead Times in Denim Production Process
Suokas, Venla (2024)
Suokas, Venla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102326707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024102326707
Tiivistelmä
Farkkutuotteiden valmistus on monimutkainen prosessi, joka vaatii monien osapuolten yhteistyötä. Tarvitaan runsaasti suunnittelua, jotta tuotteet päätyvät suunnittelijan pöydältä asiakkaille, prosessi, jossa tehokas ajankäyttö on välttämätöntä. Tuotannon työryhmän tavoitteena on pitäytyä suunnitelluissa aikatauluissa, tai läpimenoajoissa, jotka täytyy suunnitella ja toteuttaa tarkasti. Farkkutuotannossa näiden aikataulujen suunnitteleminen ja toteutus on erityisen haastavaa, sillä jatkuvat muutokset aiheuttavat toistuvia haasteita. Viivästykset läpimenoajoissa voivat johtaa nouseviin kustannuksiin, resurssien väärinkäyttöön, sekä laadun heikkenemiseen, tehden välttämättömäksi sen, että näihin haasteisiin ja viivästyksiin löydetään ratkaisuja.
Tämä opinnäytetyö tutkii farkkutuotteiden tuotantoprosessia, pyrkien löytämään ratkaisuja sen haasteisiin. Laadullisen tutkimuksen kautta tutkimus analysoi korkealaatuisten farkkutuotteiden tuotantoprosessia, korostaen sen keskeisiä haasteita, jotka johtavat läpimenoaikojen myöhästymisiin, sekä pyrkii löytämään näille ratkaisuja. Tutkimuksen päätavoitteena on tutkia, miten haasteet tuotantoprosessissa vaikuttavat läpimenoaikoihin tuotannossa ja tarjota strategioita näiden aikataulujen optimoimiseksi luksus muotibrändille.
Tämä opinnäytetyö tutkii farkkutuotteiden tuotantoprosessia, pyrkien löytämään ratkaisuja sen haasteisiin. Laadullisen tutkimuksen kautta tutkimus analysoi korkealaatuisten farkkutuotteiden tuotantoprosessia, korostaen sen keskeisiä haasteita, jotka johtavat läpimenoaikojen myöhästymisiin, sekä pyrkii löytämään näille ratkaisuja. Tutkimuksen päätavoitteena on tutkia, miten haasteet tuotantoprosessissa vaikuttavat läpimenoaikoihin tuotannossa ja tarjota strategioita näiden aikataulujen optimoimiseksi luksus muotibrändille.