Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vastuullisuusviestintä Kylpylähotelli Kunnonpaikassa

Voutilainen, Essi (2024)

 
Avaa tiedosto
Voutilainen_Essi.pdf (1.548Mt)
Lataukset: 


Voutilainen, Essi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024103127098
Tiivistelmä
Tiivistelmä (Huom. kirjoita teksti alla näkyvään harmaaseen kenttään; huomioi tämä myös kopioitaessa)

Tämän opinnäytetyön aihe syntyi Kylpylähotelli Kunnonpaikan tarpeesta kehittää yrityksen asiakasviestintää vastuullisuuden näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli paitsi tuoda näkyväksi toimeksiantajayrityksen toteuttamat vastuullisuusteot myös opastaa asiakkaita toimimaan vastuullisemmin heidän matkaillessaan. Työn tarkoituksena oli parantaa asiakkaiden tietoisuutta toimeksiantaja yrityksen ympäristöystävällisistä käytännöistä ja toimintamalleista ja näin kehittää yrityksen asiakasviestintää ja liiketoimintaa vastuullisuuteen liittyen.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja sen tuotoksena syntyi neljä vastuullisuus viestiä ja opastetta. Nämä tuotokset suunniteltiin ja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä toimeksiantajayrityksen kanssa, jotta ne vastaisivat mahdollisimman hyvin yrityksen tarpeita ja arvoja. Työn taustaksi perehdyttiin ensin monipuolisesti keskeisiin käsitteisiin, kuten yritysvastuuseen, yritysviestintään, asiakasviestintään sekä vastuullisuuteen ja niiden erityispiirteisiin matkailu- ja ravintola-alalla .Tämän jälkeen tutustuttiin toimeksiantajayrityksen nykytilanteeseen liittyen vastuullisuustekoihin ja toimintatapoihin sekä siihen, miten niistä sillä hetkellä viestittiin asiakkaille. Kun oli perehdytty teoriaan ja yrityksen nykytilaan lähdettiin pohtimaan, miten asiakasviestintää vastuullisuuteen liittyen voitaisiin kehittää. Pohdintojen jälkeen päädyttiin toteuttamaan toimeksiantajayrityksen kanssa yhteistyössä neljä vastuullisuusviestiä/opastetta.

Opinnäytetyön prosessin aikana havaittiin, että toimeksiantajayrityksen kannattaisi kehittää asiakassegmentointia, sekä asiakasviestinnän mitattavuutta. Yrityksen asiakasviestinnän luotettavuutta vastuullisuutteen liittyen voisi myös vahvistaa hankkimalla sertifikaatin, jonka avulla voisi todentaa yrityksen vastuullisen toiminnan. Tuotoksena syntyneet viestit kehittävät toimeksiantaja yrityksen vastuullisuusviestintää eli viestit tuovat sidosryhmille esille yrityksen vastuullisuustekoja ja tätä kautta ovat hyödyksi yrityksen positiivisen maineen rakentamiselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste