Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Dynaaminen asiakaskokemus : miten tekoälyn mahdollistama vuorovaikutus muovaa asiakaskokemusta?

Väänänen, Kuisma (2024)

Avaa tiedosto
Vaananen_Kuisma.pdf (1.703Mt)
Lataukset: 


Väänänen, Kuisma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110427330
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka tekoälyn mahdollistama vuorovaikutus on muuttanut asiakaskokemusta digitaalisessa ympäristössä. Tarkoituksena oli tutkia digitalisaation aiheuttamaa murrosta, jossa asiakaspalvelusta katosi henkilökohtaisuus, ja kuinka tekoäly voi palauttaa tämän ulottuvuuden osaksi asiakaskokemusta.

Tutkimuksen teoriapohjassa tarkasteltiin digitalisaation vaikutusta asiakaskokemukseen ja syvennyttiin tekoälyn rooliin uudenlaisen vuorovaikutuksen mahdollistajana. Tutkimus rakentui asiakaskokemuksen vuorovaikutuksen ominaisuuksien analysointiin, joiden avulla pyrittiin ymmärtämään tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia ja haasteita osana vuorovaikutusta.

Opinnäytetyö tarjoaa ajankohtaisen näkökulman tekoälyn vaikutuksista asiakaskokemukseen sekä sen mahdollisuuksiin syventää brändien ja asiakkaiden välistä yhteyttä. Keskeisiksi löydöksiksi nousivat: 1) tekoälyn mahdollistama henkilökohtainen vuorovaikutus, 2) kokemuksen reaaliaikainen mukautuvuus sekä 3) yksityisyyskysymykset ja luottamuksen haasteet tekoälypohjaisen palvelun kanssa. Lopputuloksena työ tuo esiin tekoälypohjaisen asiakaskokemuksen kehityksen tarjoamat hyödyt, mutta nostaa myös esille kysymyksen siitä, kuinka pitkälle henkilökohtaistaminen voidaan viedä asiakaslähtöisyyden ja eettisyyden näkökulmasta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste