Visuaalinen verkkosivusuunnittelu osana brändi-identiteetin rakennusta
Pitkänen, Annakatri (2024)
Pitkänen, Annakatri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110527412
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024110527412
Tiivistelmä
Opinnäytetyö paneutuu brändi-identiteetin rakennukseen visuaalisen verkkosivusuunnittelun kautta. Opinnäytteen kirjallisessa osuudessa käydään brändin rakennuksen tärkeät tekijät läpi laadullista tutkimusaineistoa ja kokemusperäistä tietoa hyödyksi käyttäen. Työssä paneudutaan brändi-sanan merkityksestä bränditarinoiden tärkeyteen sekä elementteihin, joita on hyvä ottaa huomioon brändiä rakentaessa. Opinnäytetyöhöni on tehty suunnittelutyön toiminnallista osuutta reflektoiva
teoriakartoitus.
Työn teoriakartoituksessa syvennytään brändi-identiteettiin niin lähdekirjallisuuden aineiston tulkinnan ja analysoinnin kuin työelämästä saadun ja koetun tiedon esimerkkejä hyväksikäyttäen. Opinnäytetyössä paneudutaan brändin arvoon ja Lovemarks-markkinointikonseptiin erilaisten esimerkkien kautta havaitaan erilaisia elementtejä, jotka on tärkeää ottaa huomioon brändin kivijalkaa rakentaessa. Työssä puhutaan myös visuaalisen brändi-identiteetin roolin merkittävyydestä osana brändin rakennusta. Opinnäytetyössä vastataan tutkimuskysymykseen käytännön esimerkkejä hyväksi käyttäen, mitä elementtejä tulee ottaa huomioon brändi-identiteetin rakennuksessa visuaalisuuden kautta.
Työn toiminallisessa osuudessa toteutetaan visuaalinen verkkosivusuunnittelu ja brändi-ilmeen konseptointi Studio Tiina Rytköselle. Suunnittelutyössä luotiin logo ja visuaalinen brändi-ilme verkkosivusuunnittelun kautta sisustusarkkitehtuurin alalla toimivalle Studio Tiina Rytköselle. Tässä opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa avataan koko suunnitteluprosessi esimerkkejä hyväksikäyttäen.
teoriakartoitus.
Työn teoriakartoituksessa syvennytään brändi-identiteettiin niin lähdekirjallisuuden aineiston tulkinnan ja analysoinnin kuin työelämästä saadun ja koetun tiedon esimerkkejä hyväksikäyttäen. Opinnäytetyössä paneudutaan brändin arvoon ja Lovemarks-markkinointikonseptiin erilaisten esimerkkien kautta havaitaan erilaisia elementtejä, jotka on tärkeää ottaa huomioon brändin kivijalkaa rakentaessa. Työssä puhutaan myös visuaalisen brändi-identiteetin roolin merkittävyydestä osana brändin rakennusta. Opinnäytetyössä vastataan tutkimuskysymykseen käytännön esimerkkejä hyväksi käyttäen, mitä elementtejä tulee ottaa huomioon brändi-identiteetin rakennuksessa visuaalisuuden kautta.
Työn toiminallisessa osuudessa toteutetaan visuaalinen verkkosivusuunnittelu ja brändi-ilmeen konseptointi Studio Tiina Rytköselle. Suunnittelutyössä luotiin logo ja visuaalinen brändi-ilme verkkosivusuunnittelun kautta sisustusarkkitehtuurin alalla toimivalle Studio Tiina Rytköselle. Tässä opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa avataan koko suunnitteluprosessi esimerkkejä hyväksikäyttäen.