Personoidut markkinointiviestintäkampanjat tekoälyn avulla : opas B2B-yrityksille
Farah, Mohamed (2024)
Farah, Mohamed
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111027792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111027792
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten tekoälyä käytetään B2B-yrityksissä räätälöityjen markkinointiviestintäkampanjoiden suunnitteluun ja toteuttamiseen. Digitalisaation kehittyessä personoitu markkinointi on noussut keskeiseksi strategiseksi osatekijäksi markkinoinnissa, ja tekoälyllä on tärkeä rooli ennakoivassa analytiikassa, asiakastietojen analysoinnissa ja personoidun viestinnän luomisessa.
Opinnäytetyön keskeinen kysymys on, voiko tekoälyä käyttää tehokkaasti personoitujen markkinointiviestintäkampanjoiden suunnittelussa, ja miten se voidaan integroida osaksi markkinointistrategiaa. Opinnäytetyöni käsittelee markkinoinnin perusteita sekä tekoälyn käyttöä markkinointiviestinnässä. Lopuksi opinnäytetyössä käsitellään, kuinka markkinointiviestintäkampanjoita voidaan onnistuneesti suunnitella ja toteuttaa tekoälyn avulla.
Opinnäytetyö päättyy hyödylliseen oppaaseen, joka tarjoaa erityisiä ohjeita ja taktiikoita yrityksille, jotka haluavat käyttää tekoälyä markkinoinnissaan. Oppaan tavoitteena on tarjota markkinoinnin päättäjille hyödyllisiä työkaluja kampanjan suunnitteluun ja toteuttamiseen ja samalla lisätä tietoisuutta tekoälyn tarjoamista mahdollisuuksista.
Opinnäytetyön keskeinen kysymys on, voiko tekoälyä käyttää tehokkaasti personoitujen markkinointiviestintäkampanjoiden suunnittelussa, ja miten se voidaan integroida osaksi markkinointistrategiaa. Opinnäytetyöni käsittelee markkinoinnin perusteita sekä tekoälyn käyttöä markkinointiviestinnässä. Lopuksi opinnäytetyössä käsitellään, kuinka markkinointiviestintäkampanjoita voidaan onnistuneesti suunnitella ja toteuttaa tekoälyn avulla.
Opinnäytetyö päättyy hyödylliseen oppaaseen, joka tarjoaa erityisiä ohjeita ja taktiikoita yrityksille, jotka haluavat käyttää tekoälyä markkinoinnissaan. Oppaan tavoitteena on tarjota markkinoinnin päättäjille hyödyllisiä työkaluja kampanjan suunnitteluun ja toteuttamiseen ja samalla lisätä tietoisuutta tekoälyn tarjoamista mahdollisuuksista.