Instagram-sisältösuunnitelman laatiminen yritykselle Promoässät Oy
Heinikoski, Juuso (2024)
Heinikoski, Juuso
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111328075
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111328075
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajayritykselle sisältö-suunnitelma Instagram-markkinoinnin tueksi. Työssä perehdyttiin sosiaalisen median markkinointiin ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Työn tavoitteena oli kehittää yritykselle konkreettinen sisältösuunnitelma, joiden avulla yritys voi pa-rantaa näkyvyyttään sekä vuorovaikutustaan potentiaalisten asiakkaidensa kanssa Instagramissa.
Tutkimuksen rakenne pohjautui SOSTAC-malliin. Digitaalisen markkinoinnin ka-navaksi tässä työssä rajattiin Instagram. Työssä sovellettiin SOSTAC-mallia ca-se-yrityksen tarpeiden mukaisesti Instagram-markkinoinnin suunnitelmaan, jossa otetaan huomioon mallin eri vaiheita.
Suunnitelmassa hyödynnettiin SWOT-analyysiä ja ostajapersoonia. Tutkimuksen perusteella kehitettiin konkreettinen Instagram-sisältösuunnitelma yritykselle, mikä auttaa heitä kehittämään markkinoinnin laatua, ajanhallintaa ja tulokselli-suutta.
Tutkimuksen rakenne pohjautui SOSTAC-malliin. Digitaalisen markkinoinnin ka-navaksi tässä työssä rajattiin Instagram. Työssä sovellettiin SOSTAC-mallia ca-se-yrityksen tarpeiden mukaisesti Instagram-markkinoinnin suunnitelmaan, jossa otetaan huomioon mallin eri vaiheita.
Suunnitelmassa hyödynnettiin SWOT-analyysiä ja ostajapersoonia. Tutkimuksen perusteella kehitettiin konkreettinen Instagram-sisältösuunnitelma yritykselle, mikä auttaa heitä kehittämään markkinoinnin laatua, ajanhallintaa ja tulokselli-suutta.