Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Marketing Strategies of Ride-Hailing Services : Case Study: Bolt

Alsaew, Nazim (2024)

 
Avaa tiedosto
Alsaew_Nazim.pdf (2.220Mt)
Lataukset: 


Alsaew, Nazim
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024111828636
Tiivistelmä
This thesis aimed to explore how Bolt achieved competitive success in the ride-hailing market. The emergence of digital platforms has disrupted traditional transportation services, allowing companies like Bolt to operate competitively of existing taxi regulations and market structures.

This thesis utilizes explanatory qualitative research methods and focuses on Bolt's operations through a case study approach.

The author collected data by analyzing secondary sources such as market reports and articles from reputable industry outlets. This secondary data encompasses insights into Bolt's business strategies, market positioning, and competitive advantages.

The findings indicate that Bolt excels in its value proposition (particularly in pricing), the application of technology, and effective social media strategies. A customer-centric approach and the ability to navigate regulatory constraints are identified as key factors contributing to Bolt's successful market expansion.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Swedish market entry strategy utilizing Internet marketing: the utilization of Internet marketing in a cost effective and efficient way to market a virtual world 

    Möller, Per (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2010)
    The purpose of this thesis is to review published literature both printed and electronic on the subject of Internet marketing. This will aid to provide guidance on how a newly started virtual world company would be able ...
  • Tammi Jewellery : Market research for entering the Hong Kong market; market channels and brand positioning in the market 

    Thin, Rebecca (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)
    The purpose of this study is to gain further knowledge about the Hong Kong jewellery industry and different market channels available for Tammi Jewellery. Tammi Jewellery is a company that creates contemporary handmade ...
  • Social Media Marketing Plan for OneFromTheNorth: How to do effective social media marketing for an independent music artist towards international market? 

    Mäkinen, Riku (2020)
    Tämä päättötyö etsii parhaita sosiaalisen median alustoja itsenäiselle artistille oman musiikkinsa markkinointiin hänen pyrkiessään kansainvälisille markkinoille. Tavoitteena on selvittää parhaat sosiaalisen median ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste