Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyöosaamisen johtaminen pankin ja korkeakoulun työelämäyhteistyön avulla

Martikainen, Satu; Rolig, Anni (2024)

 
Avaa tiedosto
Martikainen_Rolig.pdf (726.2Kt)
Lataukset: 


Martikainen, Satu
Rolig, Anni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112429638
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan työelämän ja oppilaitoksen yhteistyön kehittämistä Pohjois-Savon Osuuspankin ja Savonian ammattikorkeakoulun välillä keskittyen asiakastyöosaamiseen sekä finanssialalla tarvittavan osaamisen kehittämiseen ja sen johtamiseen. Työelämän muutostrendit, kuten digitalisaatio, kestävä kehitys ja globalisaatio, haastavat finanssialaa ja asettavat sille uusia osaamisvaatimuksia. Kuitenkin keskeisin ja tärkein finanssialan tulevaisuuden osaamistarve liittyy asiakaskeskeisyyden ja asiakaskokemuksen ymmärrykseen.

Opinnäytetyö selvittää yhteistyön nykytilaa ja kehitystarpeita tapaustutkimuksen keinoin käyttäen sekä määrällisiä että laadullisia menetelmiä. Tutkimusaineisto kerättiin pankin myyntijohtajien sekä oppilaitoksen opettajien yksilöllisillä teemahaastatteluilla sekä toteuttamalla verkkokysely tradenomiopiskelijoille. Aineiston analysointiin hyödynnettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysiä, joka eteni pelkistysten kautta luokkien muodostamiseen. Näiden analyysin pohjalta muodostimme olennaiset tulokset sekä kehittämisehdotukset yhteistyölle.

Tulokset osoittavat sen, että myyntijohtajat, opettajat sekä opiskelijat näkevät asiakastyötaidot, kuten vuorovaikutus- ja viestintäosaamisen, keskeisinä tulevaisuuden taitoina. Tutkimuksen perusteella näiden taitojen kehittymistä voidaan tukea työelämäyhteistyötä parantamalla. Tätä kehitystä saadaan aikaiseksi lisäämällä tiedon jakamista pankin ja oppilaitoksen välillä sekä tarjoamalla monipuolisempia harjoittelumahdollisuuksia. Lisäksi yhteistyön dokumentointi ja vastuiden selkeä jakaminen edistää yhteistyön kehitystä. Tuloksia voidaan hyödyntää työelämäyhteistyön kehittämisessä ja opiskelijoiden työelämävalmiuksien tukemisessa. Opinnäytetyön johtopäätösten avulla voidaan edistää asiakastyötaitojen ja asiakaslähtöisyyden kehittymistä finanssialalla mikä tukee myös opiskelijoiden työllistymistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste