Liiketoimintasuunnitelma Bearz oy
Scheiman, Alex (2024)
Scheiman, Alex
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112529794
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112529794
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee liiketoimintasuunnitelman luomista verkkokauppapohjaiselle urheiluvaatebrändille nimeltä Bearz. Työn tavoitteena oli kehittää toimiva ja käytännönläheinen liiketoimintasuunnitelma, joka toimii pohjana yrityksen perustamiselle ja sen kasvulle.
Opinnäytetyö käsittelee yrityksen perustamiseen liittyviä keskeisiä osa-alueita, kuten markkinointia, kohderyhmän määrittämistä, kilpailija-analyysiä sekä liiketoiminnan riskejä ja rahoitustarpeita.
Työssä käytetty menetelmä oli liiketoimintasuunnitelman rakentaminen teoriaan ja markkinatutkimukseen pohjautuen. Keskeisenä tietoperustana oli yrittäjyyden ja markkinoinnin kirjallisuus, sekä kohderyhmän tarpeiden ja markkinan kehityksen analysointi.
Työn käytännön osuus sisälsi liiketoimintasuunnitelman rakentamisen, jossa huomioitiin yrityksen kohderyhmän erityispiirteet ja kilpailuedut suhteessa muihin toimijoihin.Tuloksena syntyi liiketoimintasuunnitelma, joka tarjoaa pohjan Bearz-brändin perustamiselle ja kasvulle.
Työ osoitti, että yrityksen menestys vaatii vahvaa markkinointia, kilpailijoista erottuvaa brändiä sekä tarkkaa taloudellista suunnittelua.
Tulevaisuudessa liiketoimintasuunnitelmaa on tarkoitus kehittää erityisesti rahoituksen ja operatiivisten toimintojen osalta, jotta yrityksellä on valmiudet laajentua ja saavuttaa pitkän aikavälin tavoitteet.
Opinnäytetyö käsittelee yrityksen perustamiseen liittyviä keskeisiä osa-alueita, kuten markkinointia, kohderyhmän määrittämistä, kilpailija-analyysiä sekä liiketoiminnan riskejä ja rahoitustarpeita.
Työssä käytetty menetelmä oli liiketoimintasuunnitelman rakentaminen teoriaan ja markkinatutkimukseen pohjautuen. Keskeisenä tietoperustana oli yrittäjyyden ja markkinoinnin kirjallisuus, sekä kohderyhmän tarpeiden ja markkinan kehityksen analysointi.
Työn käytännön osuus sisälsi liiketoimintasuunnitelman rakentamisen, jossa huomioitiin yrityksen kohderyhmän erityispiirteet ja kilpailuedut suhteessa muihin toimijoihin.Tuloksena syntyi liiketoimintasuunnitelma, joka tarjoaa pohjan Bearz-brändin perustamiselle ja kasvulle.
Työ osoitti, että yrityksen menestys vaatii vahvaa markkinointia, kilpailijoista erottuvaa brändiä sekä tarkkaa taloudellista suunnittelua.
Tulevaisuudessa liiketoimintasuunnitelmaa on tarkoitus kehittää erityisesti rahoituksen ja operatiivisten toimintojen osalta, jotta yrityksellä on valmiudet laajentua ja saavuttaa pitkän aikavälin tavoitteet.