Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tehtäväkortti päivittäistavarakaupan palveluvastaavalle

Huusko, Milla (2024)

 
Avaa tiedosto
Huusko_Milla.pdf (607.8Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Huusko, Milla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112630284
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia mitkä ovat kohdeorganisaatiossa palveluvastaavan perehdyttämisen kannalta olennaiset asiakokonaisuudet, ja mitkä ovat palveluvastaavan keskeiset tehtävät. Tarkoituksena on kuvata perehdyttämistä, sen käsitteitä, kuvata perehdyttämisen kannalta olennaisia rooleja sekä erilaisia perehdyttämisen menetelmiä. Opinnäytetyössä tarkoituksena on kartoittaa perehdyttämisprosessin sisältöä riskienhallinnan ja lainsäädännön näkökulmasta.

Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää kohdeorganisaation perehdytysprosessia ja laatia kohdeorganisaatiolle konkreettinen työkalu perehdyttämisen tueksi. Opinnäytetyönä laadittua palveluvastaavan tehtäväkorttia ja perehdyttämisen tarkistuslistaa voidaan konkreettisesti hyödyntää kohdeorganisaatiossa uusien palveluvastaavien perehdyttämiseen, minkä lisäksi se selventää myös jo työsuhteessa olevien palveluvastaavien tehtävänkuvaa. Tehtäväkortti edistää työntekijöiden ammatillista kasvua ja auttaa kohdeorganisaatiota kehittämään perehdytysprosessiaan.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu erilaisista perehdyttämismenetelmistä sekä palveluvastaavan toimenkuvassa keskeisistä lainsäädännöstä ja riskienhallinnasta. Opinnäytetyö tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä oli haastattelu, jossa kartoitettiin kohdeorganisaation kehittämiskohteet ja keskeiset sisällöt tehtäväkorttiin. Tutkimuksessa haastateltiin marraskuussa 2024 kohdeorganisaation marketpäällikköä ja kahta myymälän palveluvastaavaa. Haastattelua varten laadittiin kyselylomake.

Keskeisinä tuloksina opinnäytetyössä saatiin selkeä kuva palveluvastaavan tehtävänkuvasta ja vastuualueista kohdeorganisaatiossa, minkä perusteella palveluvastaavan tehtäväkortin painopisteet tunnistettiin. Haastattelun tulosten myötä saatiin käsitys keskeisestä lainsäädännöstä, joka ohjaa palveluvastaavan ja koko myymälän toimintaa. Haastattelun tulosten perusteella voidaan todeta, että palveluvastaavan tehtävänkuva on monipuolinen ja laaja. Kohdeorganisaatiossa vastuualueet on jaettu kahdelle palveluvastaavalle. Haastattelun tulosten perusteella kohdeorganisaatiolle laadittiin palveluvastaavan tehtäväkortti ja perehdyttämisen tarkistuslista, mikä sujuvoittaa kohdeorganisaatiota uusien palveluvastaavien perehdyttämisprosessia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste