Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kilpailuetujen luominen riippumattomalle musiikkikustannusyhtiölle : case: Saura Publishing

Sandholm, Sinna (2024)

 
Avaa tiedosto
Sandholm_Sinna.pdf (2.573Mt)
Lataukset: 


Sandholm, Sinna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112630265
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on kilpailuetujen luominen riippumattomalla kentällä toimivalle musiikin kustannusyhtiölle ennen kaikkea musiikintekijöiden tarpeet huomioiden. Työn tilaaja on helsinkiläinen ohjelmatoimisto Saura Booking Agency, joka käynnistää oman kustannustoiminnan ensi vuoden aikana. Työ toimii siis ennakkokartoituksena ja sen tuloksia hyödynnetään yhtiön toimintastrategiaa laadittaessa.

Tapaustutkimuksessa pyrin löytämään vastauksia neljään tutkimuskysymykseen. Päätutkimuskysymyksessäni selvitän, miten kustannustoimintaa voitaisiin kehittää vastaamaan paremmin musiikintekijöiden tarpeita indie-kentällä. Alakysymysteni avulla kartoitan, millaisiin asioihin musiikintekijät toivovat kustantajalta apua, miten riippumaton kustannusyhtiö voi vahvistaa kilpailuasemaansa musiikkimarkkinoilla, sekä millainen tilanne kustannusalalla vallitsee vuonna 2024.

Tietopohjanani käytän laajasti kirjallisia lähteitä kustannustoiminnasta, tekijänoikeuksista sekä riippumattomalla kentällä toimimisesta. Kirjallisten lähteiden lisäksi tietopohjaa on laajennettu myös musiikkialan ammattilaisseminaareihin ja luentoihin osallistumalla. Aineistonhankintamenetelminä käytetään kyselyä, haastattelua ja dokumenttianalyysiä. Tuloksia analysoidaan kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten menetelmien avulla.

Opinnäytetyön tuloksena esittelen neljä konkreettista kehittämisehdotusta, joilla riippumaton kustannusyhtiö voi luoda itselleen kilpailuetua musiikkimarkkinoilla. Kehittämisehdotukset pohjautuvat seitsemään teemaan, jotka ovat erotettavissa tuloksia analysoitaessa. Tilaaja saa tulokset käyttöönsä toimintastrategian suunnittelua varten.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste