Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Analysing user requirements for technical support system through service design

Haimelin, Lauri (2024)

 
Avaa tiedosto
Haimelin_Lauri.pdf (1.091Mt)
Lataukset: 


Haimelin, Lauri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112830960
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli määrittää käyttäjävaatimukset tekniselle tukijärjestelmälle, jota voitaisiin käyttää sekä paikallisten jälleenmyyjien että heitä tukevan teknisen henkilöstön apuna. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää teknisen tukijärjestelmän käyttäjävaatimukset ja tunnistaa optimaaliset keinot niiden täyttämiseksi. Tutkimuksen ensisijaisena tietolähteenä käytettiin teknisen tuen keskeisten sidosryhmien haastatteluja, jotka suoritettiin sekä yrityksen pääkonttorissa että paikallisissa maatoimistoissa. Lisäksi tutkimuksessa tehtiin kirjallisuuskatsaus, jotta saataisiin syvällisempi käsitys erinomaisen asiakaspalvelun olennaisista vaatimuksista ja tunnistettaisiin syyt, joiden vuoksi asiakaspalvelu on tärkeää yrityksen menestyksen kannalta. Olemassa olevien järjestelmien vertailuanalyysi osoittautui korvaamattomaksi menetelmäksi, jonka avulla saatiin käsitys teknisen tukijärjestelmän mahdollisuuksista. Järjestelmän varsinainen suunnittelu ja toteutus eivät kuuluneet tämän tutkimuksen piiriin. Haastattelujen ja kirjallisuushaun perusteella kävi ilmi, että teknisen tuen tietokannan on täytettävä kolme tärkeintä käyttäjävaatimusta. Järjestelmän on oltava keskitetty ja helposti saatavilla, sen on dokumentoitava hiljainen tieto, sen on helpotettava järjestelmällistä tiedon jakamista ja sen on sisällettävä parannettuja vianmääritystyökaluja ja automatisoituja prosesseja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste