Verkkokauppa yritykselle Ykköstukku Oy
Kaarivaara, Eveliina; Lohi, Jenni (2024)
Kaarivaara, Eveliina
Lohi, Jenni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112931433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa uudet verkkosivut polkuautoja ja trampoliineja myyvälle yritykselle Ykköstukku Oy. Yrityksellä oli jo olemassa verkkosivusto, mutta ne olivat ulkoasultaan hieman vanhanaikaiset ja kaipasivat uudistusta. Verkkokaupan uudistuksen tavoitteena oli parantaa sivuston käyttäjäkokemusta ja luoda yritykselle visuaalisesti houkutteleva, helppokäyttöinen ja responsiivinen verkkokauppa, joka mukautuu erilaisiin laitteisiin.
Käytimme verkkosivujen luomiseen Wordpress-alustaa hyödyntäen siihen saatavia lisäosia. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelimme verkkosivujen responsiivisuutta, hakukoneoptimointia ja verkkokaupan suunnittelun periaatteita, joihin kiinnitimme huomiota myös verkkokauppaa toteuttaessa.
Opinnäytetyön tuloksena saimme luotua hakukoneoptimoidun ja tyyliltään nykyaikaisemman verkkokaupan, joka on selkeämpi sekä käytettävyyden että rakenteen osalta verrattuna aiempiin sivuihin. Sivustosta tehtiin responsiivinen, jotta sen käyttö olisi sujuvaa erikokoisilla näytöillä. Uudessa sivustossa panostettiin erityisesti käyttökokemukseen ja navigoinnin selkeyteen, mikä parantaa asiakkaan ostopolkua ja tekee sivustosta entistä intuitiivisemman.
Käytimme verkkosivujen luomiseen Wordpress-alustaa hyödyntäen siihen saatavia lisäosia. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsittelimme verkkosivujen responsiivisuutta, hakukoneoptimointia ja verkkokaupan suunnittelun periaatteita, joihin kiinnitimme huomiota myös verkkokauppaa toteuttaessa.
Opinnäytetyön tuloksena saimme luotua hakukoneoptimoidun ja tyyliltään nykyaikaisemman verkkokaupan, joka on selkeämpi sekä käytettävyyden että rakenteen osalta verrattuna aiempiin sivuihin. Sivustosta tehtiin responsiivinen, jotta sen käyttö olisi sujuvaa erikokoisilla näytöillä. Uudessa sivustossa panostettiin erityisesti käyttökokemukseen ja navigoinnin selkeyteen, mikä parantaa asiakkaan ostopolkua ja tekee sivustosta entistä intuitiivisemman.