dc.contributor.author | Suvila, Laura | |
dc.date.accessioned | 2024-12-02T09:49:54Z | |
dc.date.available | 2024-12-02T09:49:54Z | |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/871980 | |
dc.description.abstract | Videopelien ympäristö vaikuttaa pelihahmojen ulkonäköön monella tavalla. Sillä voi esimerkiksi olla suuri vaikutus pelin uskottavuuteen.
Tässä opinnäytetyössä luotiin pelihahmosuunnitelmia, joiden ulkonäköön ympäristö vaikuttaa. Lisäksi selvitetään sekä realististen että fantasiaympäristöjen vaikutuksia pelihahmoihin ja miten niitä hyödynnetään videopeleissä.
Työssä tarkastellaan muutamia erilaisia ympäristöjä ja niiden ominaispiirteitä sekä millaisia vaikutuksia eri ympäristöillä on pelihahmoihin, kuten ihmisiin ja eläimiin. Tarkasteltavat ympäristöt ovat videopeleille melko tyypillisiä tai muulla tavalla mielenkiintoisia ympäristöjä. Lisäksi tarkastellaan muutamia tapoja toteuttaa ja hyödyntää ympäristön vaikutuksia ja sen hyötyjä ja haittoja videopeleissä.
Työn lopputuloksena toteutui kuusi pelihahmosuunnitelmaa, joiden ulkonäköön ympäristö vaikuttaa eri tavoin. Jatkossa voitaisiin tutkia ja ottaa mallia muunlaisista ympäristöistä, joita ei ole vielä käsitelty. | fi |
dc.description.abstract | The aim of the thesis was to create game character designs, whose appearance is influenced by the environment. Another aim was to investigate the effects of both realistic and fantasy environments on game characters and how some games have used them.
The work covers a few different environments and their characteristics, as well as the effects they have on people and animals, among other things. It also looks at different ways of implementing and utilizing the effects of the environment, and the benefits and drawbacks of using them.
The result of the work was six game character designs, whose appearance is influenced by the game environment in different ways. However, not all the environments studied were used for these characters. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.rights | fi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.| | - |
dc.title | Ympäristön vaikutukset pelihahmojen ulkonäköön : pelihahmosuunnitelmien luominen videopelien eri ympäristöihin | - |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | - |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:amk-2024120131663 | - |
dc.subject.specialization | Games Production | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology| | - |
dc.subject.yso | pelit | - |
dc.subject.yso | tietokonepelit | - |
dc.subject.yso | videopelit | - |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | - |
dc.subject.yso | pelaajat | - |
dc.subject.discipline | Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma | - |
annif.suggestions.links | http://www.yso.fi/onto/yso/p6062|http://www.yso.fi/onto/yso/p6033|http://www.yso.fi/onto/yso/p3453|http://www.yso.fi/onto/yso/p17281|http://www.yso.fi/onto/yso/p22353|http://www.yso.fi/onto/yso/p795|http://www.yso.fi/onto/yso/p9862|http://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p14484|http://www.yso.fi/onto/yso/p10564 | fi |