Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median strategian kehittäminen yksityiselle terveydenhuoltoalan yritykselle : työnantajamielikuvan ja rekrytoinnin näkökulmasta

Spårman, Sanna (2024)

 
Avaa tiedosto
Sparman_Sanna.pdf (499.2Kt)
Lataukset: 


Spårman, Sanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120231817
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää sosiaalisen median strategia yksityiselle terveydenhuoltoalan yritykselle työnantajamielikuvan ja rekrytoinnin näkökulmasta. Sosiaalinen media tarjoaa mahdollisuuksia terveydenhuoltoalan yrityksille, erityisesti työnantajamielikuvan vahvistamiseen ja uusien työntekijöiden houkuttelemiseen. Tutkimuksessa tarkastellaan, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää tarkoituksenmukaisesti rekrytoinnissa ja työnantajamielikuvan rakentamisessa.

Työn teoreettinen viitekehys perustuu sosiaalisen median strategioihin ja MRACE®-mallin käyttöön digitaalisessa markkinoinnissa. Työn päätavoitteena on selvittää, miten sosiaalinen media voi tukea yksityisen terveydenhuoltoalan yritysten rekrytointiprosessia ja parantaa niiden työnantajamielikuvaa. Tutkimusmenetelminä käytettiin kirjallisuuskatsausta ja dokumenttianalyysia, joilla analysoitiin kolmen suuren terveydenhuoltoalan yrityksen, Mehiläisen, Terveystalon ja Pihlajalinnan, sosiaalisen median strategioita.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että sosiaalisen median strategialla on keskeinen rooli työnantajamielikuvan vahvistamisessa, ja yritykset, jotka hyödyntävät aktiivisesti sosiaalista mediaa, voivat tukea rekrytointiprosessiaan. Työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median käyttö rekrytoinnissa ovat erityisen tärkeitä toimialoilla, joilla työvoimapula on haasteena, kuten terveydenhuollossa. Työn pohjalta esitetään kehitysehdotuksia sosiaalisen median strategiaksi terveydenhuoltoalan yrityksissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste