Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyksellisyys kilpailuetuna B2B-tapahtumissa

Koskinen, Anna (2024)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Anna.pdf (796.5Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Koskinen, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120231870
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin elämyksellisyyden merkitystä B2B-tapahtumissa. Työn tavoitteena oli selvittää, mitä hyötyä elämyksellisten tapahtumien järjestämisestä on yrityksille ja onko elämyksellisyyteen kannattavaa investoida asiakastapahtumia järjestäessä. Työssä selvitettiin myös sitä, mistä elementeistä elämyksellisyys B2B-tapahtumissa syntyy. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi tapahtumatoimisto Factor Nova Oy. Opinnäytetyössä pohdittiin, voisiko toimeksiantaja löytää elämyksellisten tapahtumien tuottamisesta kilpailuedun ja erottautumistekijän kilpailijoihin nähden.

Työn teoreettinen viitekehys käsitteli erilaisia elämyksellisyyden teorioita. Opinnäytetyössä käytettiin myös tekijän omaa kokemusta B2B-tapahtumien tuottamisesta ja avattiin sitä, miten elämyksellisyys näkyy tapahtumissa tällä hetkellä. Opinnäytetyö toteutettiin toimintatutkimuksena, sillä työn tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä elämyksellisyyden ilmiötä kohtaan ja saada aikaan muutosta.

Kehittämistyön tiedonhankintamenetelmänä käytettiin kyselyä. Kyselyn avulla selvitettiin kattavasti B2B-asiakastilaisuuksien järjestäjien ajatuksia elämyksellisyyteen ja sen ulottuvuuksiin liittyen. Kyselyn yhtenä tärkeimmistä asioista oli selvittää, kokevatko vastaajat, että elämykselliset tapahtumat voisivat tuoda liiketoimintahyötyä organisaatiolleen. Kyselyn vastaajat oli rajattu tiukasti B2B-tapahtumia järjestäviin henkilöihin.

Opinnäytetyön tuloksena voitiin todeta, että elämykselliset tapahtumat luovat osallistujille vahvemman muistijäljen ja sitouttavat osallistujia järjestäjäorganisaatioon. Elämyksellisyys tapahtumissa tukee yritysten järjestämien asiakastilaisuuksien tavoitteiden saavuttamista, joista tärkeimpinä pidetään brändin tunnettuuden vahvistamista ja asiakassuhteen syventämistä. Näiden tulosten myötä elämyksellisiin tapahtumiin on siis kannattavaa investoida ja elämykselliset tapahtumat voivat olla kilpailuetu toimeksiantajayritykselle. Jotta elämyksellisyys olisi todellinen kilpailuetu, on toimeksiantajayrityksen kuitenkin vakuutettava myös yrityksen ylin johto elämyksellisten tapahtumien merkityksestä. Toimeksiantajayrityksen on löydettävä keinoja tuoda elämyksellisyyttä asiakkaiden tapahtumiin ja sitä kautta myös osoittaa asiakkaille, millainen merkitys elämyksellisyydellä on B2B-tapahtumien tavoitteiden toteutumisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste