Projektin johtaminen ja resurssien hallinta peliprojektissa
Lainio, Pauli (2024)
Lainio, Pauli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120232011
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120232011
Tiivistelmä
Tämän insinöörityön tavoitteena oli käydä läpi erilaisia peliprojekteissa ilmeneviä ongelmatilanteita ja niiden ratkaisuja projektin johdon näkökulmasta. Työssä käytettiin oppeja useista erilaisista ja eri kokoisista pelikehityksen projekteista. Projekteja, joita tämä insinöörityö käsittelee, tehtiin niin työelämässä, ammattikorkeakoulussa projektikursseilla kuin harrastelijaprojekteinakin vuosien 2016–2023 aikana.
Insinöörityön kattamien projektien kulkua kirjattiin ylös. Projekteissa kohdattuja ongelmakohtia pohdittiin ja analysoitiin, jotta mahdolliset opit näistä saatiin kirjattua. Oppeja ja neuvoja kirjattiin ylös ja kokeiltiin muissa projekteissa, jotta niiden vaikutuksista ja tehoista voitiin varmistua.
Lopputuloksena insinöörityössä oli tarkoitus kirjata menetelmiä ja neuvoja, joiden avulla kyetään helpommin ymmärtämään projektinjohtamisen vaatimuksia. Tämän ymmärryksen kautta on tarkoitus kyetä johtamaan kehitystiimejä tehokkaammin niin ammattielämässä kuin harrastelijana.
Insinöörityön kattamien projektien kulkua kirjattiin ylös. Projekteissa kohdattuja ongelmakohtia pohdittiin ja analysoitiin, jotta mahdolliset opit näistä saatiin kirjattua. Oppeja ja neuvoja kirjattiin ylös ja kokeiltiin muissa projekteissa, jotta niiden vaikutuksista ja tehoista voitiin varmistua.
Lopputuloksena insinöörityössä oli tarkoitus kirjata menetelmiä ja neuvoja, joiden avulla kyetään helpommin ymmärtämään projektinjohtamisen vaatimuksia. Tämän ymmärryksen kautta on tarkoitus kyetä johtamaan kehitystiimejä tehokkaammin niin ammattielämässä kuin harrastelijana.