Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Moniosaajan päiväkirja: Verkkokaupan, digitaalisen markkinoinnin ja graafisen suunnittelun kehitys

Kaitosalmi, Minna (2024)

Avaa tiedosto
Kaitosalmi_Minna.pdf (497.3Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Kaitosalmi, Minna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120332432
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin verkkokaupan, digitaalisen markkinoinnin sekä graafisen suunnittelun kehittämistä kahdessa eri toimialan yrityksessä. Työn tavoitteena oli perustaa käyttäjäystävällinen ja visuaalisesti houkuttava LVI-alan verkkokauppa sekä kehittää jo olemassa
olevaa taidealan verkkokauppaa kuluttajamyyntiä varten. Molempien projektien teknisenä alustana käytettiin Shopifya. Työ toteutettiin osana harjoittelujaksoa, jonka aikana tekijä vastasi muun muassa verkkokaupan teknisestä toteutuksesta, uuden brändin logon suunnittelusta,
graafisesta suunnittelusta, hakukoneoptimoinnista ja markkinoinnista.

Työn toteutus perustui päiväkirjametodologiaan, jonka avulla dokumentoitiin kahdeksan viikon ajalta projektien eteneminen, keskeiset työtehtävät ja oppimiskokemukset. Menetelminä käytettiin käytännön projektityöskentelyä, kuten verkkokaupan suunnittelua ja toteutusta sekä visuaalisen ilmeen kehittämistä. Erityistä huomiota kiinnitettiin käyttäjäkokemuksen parantamiseen, hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, sekä brändin visuaalisen identiteetin vahvistamiseen. Työn aikana hyödynnettiin monipuolisesti eri työkaluja, kuten Adobe Frescoa, Canvaa, sekä visuaalisia yhteistyöalustoja, kuten Miroa.

Projektin lopputuloksena syntyi LVI-verkkokaupan logo, brändiohjeistus, visuaalinen identiteetti sekä verkkokaupan ulkoasu. Taidealan verkkokaupassa keskityttiin brändin kehittämiseen ja kuluttajamyynnin käynnistämiseen, mikä johti markkinointisuunnitelman laatimiseen.

Opinnäytetyö osoitti, että verkkokaupan kehittämisessä onnistuminen edellyttää huolellista suunnittelua, visuaalisten elementtien ja käyttäjäkokemuksen optimointia sekä tehokasta hakukoneoptimointia. Päiväkirjametodologia tarjosi mahdollisuuden reflektoida projektien etenemistä ja työvaiheiden kokonaisvaltaista hallintaa. Työ vahvisti tekijän teknistä ja graafista osaamista, sekä ymmärrystä digitaalisen markkinoinnin strategioista, tarjoten arvokasta kokemusta tulevia projekteja varten.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste