Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CRM-asiakkuuksienhallintaohjelmistot

Haaslahti, Iiro; Hänninen, Riku; Tarvainen, Joonatan (2015)

 
Avaa tiedosto
iiro_haaslahti.pdf (1.753Mt)
Lataukset: 


Haaslahti, Iiro
Hänninen, Riku
Tarvainen, Joonatan
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502162267
Tiivistelmä
CRM (Customer Relationship Management) – asiakkuuksienhallintaohjelmistojen käyttö on kasvanut viimeisten vuosien aikana Suomessa. Asiakkaista on tullut yrityksille yhä tärkeämpi kilpailukeino kasvaneen kilpailun ja globa-lisaation myötä. CRM – asiakkuuksiehallintaohjelmien tarjonta ja valikoima ovat laajemmat kuin aikaisemmin, minkä takia yrityksillä on enemmän vaihtoehtoja valita heille sopivin ohjelma.

Opinnäytetyö käsittelee CRM – asiakkuuksienhallintaohjelmistojen käyttöä suomalaisissa yrityksissä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää CRM – asiakkuuksienhallintaohjelmistojen käyttöä haastatelluissa yrityksissä ja vertailla niitä keskenään. Opinnäytetyö on Case – tutkimus, jossa tutkittiin CRM – asiakkuuksienhallintaohjelmistoja teema-haastatteluiden avulla. Haastatteluiden runkona toimi etukäteen laaditut kysymykset, joiden pohjalta saadut vasta-ukset analysoitiin. Kysymyslomake laadittiin vastaamaan Case – tutkimuksen käyttötarkoitusta. Teemahaastatteluista saatujen vastausten perusteella saimme tutkimusaineiston, jota analysoimme empiirisenä tutkimuksena.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys sisältää asiakkuuksien hallinnan, asiakkuuksien analyysin ja CRM:n käsitteenä sekä valitsemamme CRM-ohjelmistot. Teoriaosuudessa käsitellään asiakkaita osana yrityksen toimintaa ja heidän tärkeyttään yritykselle. CRM-ohjelmistoista kerrotaan niiden perusominaisuudet ja yleistietoa.

Analysointi sisältää tutkimusaineiston eli teemahaastatteluihin saadut vastaukset. Analysoinnin tarkoituksena oli tutkia haastateltavien yritysten CRM-ohjelmistoja, niiden toimivuutta, hyötyjä sekä kehitystarpeita. Tulosten analysoinnissa keskityttiin vastausten vertailuun. Vastauksista saatiin eri näkökulmia ja mielipiteitä CRM-ohjelmistojen toimivuudesta haastatelluissa yrityksissä. Saatujen vastausten perusteella käy ilmi henkilöstön sitoutuneisuus ohjelmiston käyttöön ja ohjelmistojen keskeinen rooli yritysten toiminnassa.

Analysointi sisältää kokemuksia ja mielipiteitä CRM-ohjelmistojen käytöstä haastatelluissa yrityksissä. Lukijalle opinnäytetyö antaa kokonaiskuvan asiakkuuksienhallinnasta ja eri CRM-ohjelmistoista. Opinnäytetyö tarjoaa käyt-tökokemuksia CRM-ohjelmistoista, kuuden eri yrityksen näkökulmasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste