Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Rekrytointikampanjan ja -markkinoinnin ohjeistus brändimuutoksen jälkeen

Närvänen, Juulia (2024)

 
Avaa tiedosto
Närvänen_Juulia.pdf (1.382Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Närvänen, Juulia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120433054
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa brändimuutoksen kokeneelle yritykselle ohjeistus rekrytointikampanjaan ja -markkinointiin. Autoalalla toimivan yrityksen nimi ja y-tunnus ovat yritysoston seurauksena muuttuneet, minkä seurauksena se on tullut osaksi suurempaa kansainvälistä rahoitus- ja pankkialan konsernia. Muutos tuo mukanaan uusia haasteita niin rekrytoinnin kuin myös yrityksen brändin osalta.

Tietoperustan pääteemoina toimivat rekrytointimarkkinointi ja työnantajamielikuva, joiden eri osa-alueita käsitellään ajankohtaisia lähteitä hyödyntäen. Rekrytointimarkkinointi on keskeisessä asemassa siinä, että potentiaaliset osaajat löydetään oikeisiin rooleihin ja samalla saadaan näkyvyyttä yritykselle. Tärkeää on panostaa siihen, että työpaikkailmoitukset ja rekrytointikanavat on mietitty tarkasti sekä tiedostaa, että niiden avulla voidaan puhutella henkilöitä yli kohderyhmien.

Työnantajamielikuvan vahvistamisessa rekrytointimarkkinointi toimii mielikuvien luojana ja mainoksena. Brändimuutos vaikuttaa isosti työnantajamielikuvaan, kun aikaisempi rakennettu pohja voi sen myötä kadota ja on tärkeää hallita muutoksen seurauksia sekä löytää niistä mahdollisuuksia. Työnantajamielikuvan korostaminen on muutosvaiheessa hyvin tärkeää ja sen kautta korostuu sisäinen viihtyvyys, arvojen määrittäminen sekä kilpailuetujen löytäminen.

Lopputuotoksena muodostettu ohjeistus toimii apuna rekrytointimarkkinoinnissa sisältäen konkreettiset ohjeet työpaikkailmoituksien sisältöön ja rekrytointikanavien valitsemiseen. Oppaassa on kartoitusta yrityksen nykytilanteesta, jota kartoitettiin SWOT-analyysin avulla, mikä auttoi samalla kilpailuetujen havaitsemisessa. Ohjeistus sisältää myös keväällä 2025 julkaistavien roolien kohderyhmäanalyysit ja konkreettiset ohjeet rekrytointimenetelmistä sekä viestintätyylistä toivottujen kohderyhmien puhuttelemiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste