Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram sosiaalisen median markkinointikanavana : case: Päivänmari

Saukko, Annika (2024)

Avaa tiedosto
Saukko_Annika.pdf (2.032Mt)
Lataukset: 


Saukko, Annika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121034546
Tiivistelmä
Sosiaalisen median rooli yrityksille on olla tärkeä osa digitaalista markkinointia. Instagram on vuonna 2010 perustettu visuaalinen sosiaalisen median kanava, jota yritykset voivat käyttää markkinoinnin apuvälineenä ja brändin rakentamisessa. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Päivänmari, joka on sisustus- ja vaatealan kivijalkamyymälä Raahessa. Opinnäytetyön lähtökohtana oli se, että toimeksiantajalta puuttui säännöllinen Instagram-markkinointistrategia. Tavoitteena oli muodostaa selkeä tietoperusta Instagram-markkinoinnista sekä tutkia, minkälaista Instagram-markkinointia Päivänmarin kannattaa toteuttaa ja minkälaista sisältöä jakaa.

Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan; teoreettisen viitekehykseen ja toiminnalliseen osuuteen eli tutkimuksen tekemiseen. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, koska tarkoituksena oli syventyä selvittämään tutkittavien mielipiteitä ja kokemuksia, ei niinkään numeraalisia ilmiöitä. Tutkimuksessa käytettiin haastattelua ja benchmarking-menetelmää tutkimusmenetelminä. Tutkimuksessa haastateltiin Päivänmarin yrittäjää ja neljää asiakasta. Vertailuanalyysi tehtiin neljän saman alan yrityksen Instagram-tileille tarkoituksena vertailla kilpailijoiden Instagram-käyttäytymistä sekä poimia parhaita ideoita Päivänmarin Instagram-markkinoinnin kehittämiseen.

Tämän opinnäytetyön tutkimuksen ja teoreettisen viitekehyksen tukemana tultiin tulokseen, että Päivänmarin kannattaa toteuttaa orgaanista Instagram-markkinointia suunnitelmallisesti. Julkaisusisältö tulisi olla monipuolista tavoittaakseen eri kohderyhmät. Julkaisuja Instagram-feediin olisi hyvä tehdä vähintään kerran viikossa, Storyja mielellään päivittäin, mutta vähintään 3–4 kertaa viikossa. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi vuosikello sekä 10 vinkkiä Instagram-markkinointiin tulevalle vuodelle 2025. Opinnäyte-työssä tehty tutkimus oli toimeksiantajalle ensimmäinen laatuaan. Jatkotutkimus olisi hyödyllinen selvittämään, onko suunnitelmallisesta Instagram-markkinoinnista ollut hyötyä Päivänmarin liiketoimintaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste