Enabling creativity with the right leadership : a study on leading and developing creative design in an advertising agency
Valkonen, Anna (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134847
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134847
Tiivistelmä
Luovalla johtajuudella on keskeinen rooli luovan kulttuurin edistämisessä ja tehokkaan tiimityön varmistamisessa mainostoimistoissa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tunnistaa ihanteellisia johtamiskäytäntöjä luovan suunnittelun kehittämiseksi suomalaisessa keskisuuressa mainostoimistossa. Teoreettinen viitekehys tarkasteli mainostoimistoja luovina, voittoa tavoittelevina organisaatioina ja selvitti luovien suunnittelijoiden ja johtajien ominaisuuksia sekä luovien johtajien rooleja.
Tutkimus perustui kyselyyn, joka tehtiin kohdeorganisaation työntekijöille. Kyselystä ilmeni selkeitä tarpeita ja mahdollisuuksia luovalle johtajuudelle sekä muita konkreettisia kehityskohteita, joita organisaatio voi yhdessä käsitellä.
Opinnäytetyössä määriteltiin onnistuneesti parhaat käytännöt luovuuden johtamiseen ja mahdollistamiseen, huomioiden suunnittelijoiden ja asiakkuusjohtajien tarpeet. Kyselyn tulokset tarjoavat organisaation johdolle arvokasta tietoa seuraavien askelten ottamiseen luovan suunnittelun kehittämisessä. Creative leadership plays a pivotal role in fostering a creative culture and ensuring effective teamwork in advertising agencies. This thesis aimed to identify ideal leadership practices for developing creative design in a Finnish mid-size advertising agency. The theoretical background explored advertising agencies as creative, profit-driven organizations and the characteristics of creatives and creative leaders, including the different roles of creative leaders.
The research was based on a survey conducted with employees of the target organization. The survey results identified clear needs and opportunities for creative leadership and highlighted other development points that the organization can address collaboratively.
The study succeeded in finding best practices for leading and enabling creativity at the agency by addressing the specific needs of its creative designers and account directors. The insights gained will support the organization’s management in taking the next steps toward developing creative design.
Tutkimus perustui kyselyyn, joka tehtiin kohdeorganisaation työntekijöille. Kyselystä ilmeni selkeitä tarpeita ja mahdollisuuksia luovalle johtajuudelle sekä muita konkreettisia kehityskohteita, joita organisaatio voi yhdessä käsitellä.
Opinnäytetyössä määriteltiin onnistuneesti parhaat käytännöt luovuuden johtamiseen ja mahdollistamiseen, huomioiden suunnittelijoiden ja asiakkuusjohtajien tarpeet. Kyselyn tulokset tarjoavat organisaation johdolle arvokasta tietoa seuraavien askelten ottamiseen luovan suunnittelun kehittämisessä.
The research was based on a survey conducted with employees of the target organization. The survey results identified clear needs and opportunities for creative leadership and highlighted other development points that the organization can address collaboratively.
The study succeeded in finding best practices for leading and enabling creativity at the agency by addressing the specific needs of its creative designers and account directors. The insights gained will support the organization’s management in taking the next steps toward developing creative design.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Cooperative Creative Communication: Developing a Communication Tool and Exercise Programs to Encourage Individual Creativity and Promote Independent Well-being at the Workplace
Obayashi, Aya (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)The purpose of this thesis is to report on the author’s personal project, Project Cx3, aimed at promoting the well-being of workers through the development of a communication tool and related programs, which began in January ... -
The Creative Economy – Nurturing Innovative Entrepreneurship in Europe Analysing the major challenges in acquiring entrepreneurial skills in creative SME in Finland.
Yared, Mehalet (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)The refined understanding of the drivers beneath the post-industrial economy has spurred the evolution of the economic concept of the creative economy. Advanced economies alternated from industrialized economy towards a ... -
How Can Embedded Creatives and Their Work Be Managed in a Marketing Organization?: A Literature Review on Creativity Management
Paakkinen, Annika (2022)Economic growth is fuelled by creativity. The 21st century has brought many advancements due to accelerating technological development. Along with these changes, the number of embedded creatives (creative workers working ...