Toimiva vaikuttajamarkkinointi
Seppälä, Krista (2024)
Seppälä, Krista
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134870
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121134870
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käytiin läpi tämän hetken digitaalisenmarkkinoinnin yhtä toteutusmuotoa vaikuttajamarkkinointia, ja erityisesti sitä, mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista toimivaa niin vaikuttajien kuin yritysten näkökulmasta. Opinnäytetyötä varten on toteutettu kvalitatiivinen teemahaastattelu niin vaikuttajamarkkinointia toteuttaville yrityksille kuin vaikuttajille, jotka tuottavat sisältöä yritysten vaikuttajamarkkinoinnin osana.
Yhdessä haastattelututkimuksen, sekä kattavan teorian avulla on pystytty nostamaan selvästi esille vaikuttajamarkkinoinnin kulmakiviä. Opinnäytetyön tarkoitus on tarjota oleellista ja ajankohtaista tietoa vaikuttajamarkkinoinnista niin yrityksille kuin vaikuttajille.
Tämän opinnäytetyön avulla molemmat osapuolet, niin yritykset kuin vaikuttajat, pystyvät näkemään vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutena. Kokonaisvaltainen hahmottaminen mahdollistaa toimivaa yhteistyötä ja yhteisiin päämääriin pääsemistä, opinnäytetyön tutkimusosassa selviää ne oleelliset kriteerit, joiden koetaan olevan avainasemassa vaikuttajamarkkinoinnin toimivuudessa.
Yhdessä haastattelututkimuksen, sekä kattavan teorian avulla on pystytty nostamaan selvästi esille vaikuttajamarkkinoinnin kulmakiviä. Opinnäytetyön tarkoitus on tarjota oleellista ja ajankohtaista tietoa vaikuttajamarkkinoinnista niin yrityksille kuin vaikuttajille.
Tämän opinnäytetyön avulla molemmat osapuolet, niin yritykset kuin vaikuttajat, pystyvät näkemään vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuutena. Kokonaisvaltainen hahmottaminen mahdollistaa toimivaa yhteistyötä ja yhteisiin päämääriin pääsemistä, opinnäytetyön tutkimusosassa selviää ne oleelliset kriteerit, joiden koetaan olevan avainasemassa vaikuttajamarkkinoinnin toimivuudessa.