Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin vaikutus muutosmatkailun kokemuksiin

Murto, Maria; Varis, Kati; Karppinen, Henri (2024)

 
Avaa tiedosto
LAB_2024_82.pdf (5.910Mt)
Lataukset: 


Murto, Maria
Varis, Kati
Karppinen, Henri
LAB- ammattikorkeakoulu
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-827-487-5
Tiivistelmä
Muutosmatkailun tutkimushankkeen tavoitteena oli tutkia asiakkaan muutosmatkailuelämyksen syntymistä, yritysten ymmärrystä aiheesta, muutosmatkailupalveluiden muotoilua sekä muutosmatkailun potentiaalia. Lisäksi tietoa tarvittiin muutosmatkailuelämysten markkinoinnista; miten niitä tulisi markkinoida ja millä tavalla markkinointimateriaalit vaikuttavat ihmisiin. Yhtenä osana tutkimushanketta tehtiin markkinointiin liittyvä tutkimus, joka oli LAB-ammattikorkeakoulun vastuulla.

Tässä tutkimusraportissa kuvataan muutosmatkailuelämysten markkinointiin liittyvän tutkimuksen tuloksia. Tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa ja arvioida tekijöitä, jotka voivat lisätä tai vähentää digitaalisen muutosmatkailumarkkinoinnin vaikutusta, miten digitaalinen markkinointi voi lisätä kiinnostusta muutosmatkailuelämyksiä kohtaan, sekä millaisia erityispiirteitä markkinointiviestintään reagoimisessa ja kiinnostuksen heräämisessä havaitaan eri ikäryhmien ja paljon tai vähän matkustavien välillä.

”Kestävyyttä edistävien muutoselämysten liiketoiminnalliset mahdollisuudet matkailualalla” -hanke oli Business Finlandin rahoittama co-innovation-hanke. Hanketta ovat olleet toteuttamassa LAB-ammattikorkeakoulun lisäksi Itä-Suomen yliopisto ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK). Business Finlandin lisäksi hanketta ovat rahoittaneet ympäri Suomea sijaitsevat 19 matkailualan yritystä, jotka edustavat matkailukohteita, aktiviteettiyrityksiä ja matkailumarkkinointiorganisaatioita.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste