Näytä suppeat kuvailutiedot

Digitaalisen markkinoinnin vaikutus muutosmatkailun kokemuksiin

Murto, Maria; Varis, Kati; Karppinen, Henri (2024)

dc.contributor.authorMurto, Maria
dc.contributor.authorVaris, Kati
dc.contributor.authorKarppinen, Henri
dc.date.accessioned2024-12-12T11:30:08Z
dc.date.available2024-12-12T11:30:08Z
dc.date.issued2024-
dc.identifier.isbn978-951-827-487-5-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/874706
dc.description.abstractMuutosmatkailun tutkimushankkeen tavoitteena oli tutkia asiakkaan muutosmatkailuelämyksen syntymistä, yritysten ymmärrystä aiheesta, muutosmatkailupalveluiden muotoilua sekä muutosmatkailun potentiaalia. Lisäksi tietoa tarvittiin muutosmatkailuelämysten markkinoinnista; miten niitä tulisi markkinoida ja millä tavalla markkinointimateriaalit vaikuttavat ihmisiin. Yhtenä osana tutkimushanketta tehtiin markkinointiin liittyvä tutkimus, joka oli LAB-ammattikorkeakoulun vastuulla. Tässä tutkimusraportissa kuvataan muutosmatkailuelämysten markkinointiin liittyvän tutkimuksen tuloksia. Tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa ja arvioida tekijöitä, jotka voivat lisätä tai vähentää digitaalisen muutosmatkailumarkkinoinnin vaikutusta, miten digitaalinen markkinointi voi lisätä kiinnostusta muutosmatkailuelämyksiä kohtaan, sekä millaisia erityispiirteitä markkinointiviestintään reagoimisessa ja kiinnostuksen heräämisessä havaitaan eri ikäryhmien ja paljon tai vähän matkustavien välillä. ”Kestävyyttä edistävien muutoselämysten liiketoiminnalliset mahdollisuudet matkailualalla” -hanke oli Business Finlandin rahoittama co-innovation-hanke. Hanketta ovat olleet toteuttamassa LAB-ammattikorkeakoulun lisäksi Itä-Suomen yliopisto ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK). Business Finlandin lisäksi hanketta ovat rahoittaneet ympäri Suomea sijaitsevat 19 matkailualan yritystä, jotka edustavat matkailukohteita, aktiviteettiyrityksiä ja matkailumarkkinointiorganisaatioita.-
dc.format.extent48-
dc.language.isofin-
dc.publisherLAB- ammattikorkeakoulu-
dc.relation.ispartofseriesLAB-ammattikorkeakoulun julkaisusarja, osa 82-
dc.rightsCC BY-SA 4.0-
dc.titleDigitaalisen markkinoinnin vaikutus muutosmatkailun kokemuksiin-
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-827-487-5-
dc.type.versionfi=Publisher's version|sv=Publisher's version|en=Publisher's version|-
dc.contributor.organizationfi=LAB-ammattikorkeakoulu|sv=LAB-ammattikorkeakoulu|en=LAB University of Applied Sciences|-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysomatkailu-
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi-
dc.subject.ysomatkailuala-
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä-
dc.subject.ysomatkailijat-
dc.subject.ysoelämys-
dc.subject.ysomatkailuyrittäjät-
dc.subject.ysomatkailuyritykset-
dc.subject.ysokehittäminen-
dc.type.otherfi=Julkaisusarja|sv=Publikation|en=Publications|-
dc.type.okmfi=D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys|sv=D4 Publicerad utvecklings- eller forskningsrapport samt utredningar|en=D4 Published development or research report or study-
dc.relation.eissn2670-1928-
dc.okm.selfarchived0-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3917|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p3916|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p16596|http://www.yso.fi/onto/yso/p3211|http://www.yso.fi/onto/yso/p22880|http://www.yso.fi/onto/yso/p9341|http://www.yso.fi/onto/yso/p4230fi
dc.description.accessibilityfeaturefi=Ei saavutettava|sv=Otillgänglig|en=Inaccessible|


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot