Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinoinnin vaikutus 55–65-vuotiaan kuluttajan ostopäätökseen

Elomaa, Kalle (2024)

 
Avaa tiedosto
Elomaa_Kalle.pdf (927.8Kt)
Lataukset: 


Elomaa, Kalle
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121335749
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli selvittää, kuinka sosiaalisen median markkinointi vaikuttaa 55–65-vuotiaan kuluttajan ostopäätökseen, kun hyödykkeenä on suuren harkinnan hyödyke auto. Aihe valikoitui ajankohtaisuutensa vuoksi. Tutkimus on hyödyllinen suomalaisille autoliikkeille, jotka pyrkivät ymmärtämään 55–65-vuotiaiden kuluttajien sosiaalisen median käyttöä sekä ostokäyttäytymistä.

Teoreettinen viitekehys pohjautuu sosiaalisen median markkinoinnin sekä 55–65-vuotiaiden ostopäätösprosessin ympärille. Tutkimuksen teoriaosuudessa tutustutaan sosiaalisen median eri alustoihin sekä pyritään ymmärtämään kohderyhmään kuuluvien ostopäätösprosessia. Opinnäytetyön empiirinen osuus suoritettiin kvantitatiivisena, eli määrällisenä Google Forms -kyselynä. Kysely oli suunnattu 55–65-vuotiaille kuluttajille, jotka omistavat auton tai harkitsi tämän hankkimista.

Automainonta on lisääntynyt sosiaalisen median alustoilla Covid-19 pandemian takia. Automainonta tavoittaa nyt jo suuren osan tämänkin tutkimuksen kyselyyn vastanneista. Jotta sosiaalisen median markkinoinnilla herätettäisiin 55–65-vuotiaissa kuluttajissa suurempaa mielenkiintoa auton hankintaa kohtaan, on sen eteen tehtävä töitä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste