Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskysely Rauman kansanterveystyön kuntayhtymän lääkärin vastaanotolla

Impola, Enni (2007)

 
Avaa tiedosto
Impola_Enni.pdf (383.9Kt)
Lataukset: 


Impola, Enni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810173591
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mielipiteitä Rauman terveyskeskuksen lääkärin vastaanottojen toiminnasta ajanvarauksella asioivilta ihmisiltä. Tarkoituksena oli saada tietoa terveyskeskuksen lääkärin vastaanottojen toiminnasta asiakkaan näkökulmasta. Tavoitteena oli saada sellaista tutkittua tietoa, jota voidaan hyödyntää terveyskeskuksen toiminnan kehittämisessä. Tutkimus suoritettiin 10.4.-26.4.2006 kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Aineisto kerättiin kyselylomakkeilla, jotka sisälsivät strukturoituja kysymyksiä terveyskeskuksessa asioinnin eri osa-alueilta. Kysymykset koskivat terveyskeskuksen ajanvaraus- ja ilmoittautumispalveluita, lääkärin tarjoamia palveluita ja omalääkärijärjestelmää. Lomakkeita jaettiin Rauman pääterveysaseman sekä Uotilan terveysaseman lääkärin vastaanoton 18 vuotta täyttäneille asiakkaille (N=123). Lomakkeita palautettiin 104 kappaletta, joten vastausprosentiksi saatiin 85. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaat saivat terveyskeskuksessa osakseen ystävällistä palvelua niin ajanvarausvastaanoton henkilökunnalta kuin lääkäreiltäkin. Asiakkaat pitivät palvelua myös selkeänä ja asiantuntevana. He kokivat tulleensa kuulluiksi asioidessaan terveyskeskuksessa. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, etteivät asiakkaat koe yhteydensaamista ajanvarausvastaanottoon ja omalääkäriin riittävän helpoksi. Myös vastaanottoajan saamista liian pitkän ajan päähän pidettiin ongelmana. Pääasiassa asiakkaat kuitenkin olivat tyytyväisiä vastaanotolla käyntiin ja omalääkärijärjestelmään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste