Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

PC-pelin suunnittelu ja toteutus Unity-pelimoottorilla

Niskanen, Carita (2024)

 
Avaa tiedosto
niskanen_karhu_nousiainen.pdf (2.563Mt)
Lataukset: 


Niskanen, Carita
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121837308
Tiivistelmä
Teimme opinnäytetyönä uudelleen Oulun Game Labissa toteutetun mobiilipeli Whispering Woods-projektin PC-alustalle. Opinnäytetyö käsittelee ryhmämme suunnittelu- ja toteutusvaihetta, jossa käydään läpi perinteisten 2D Platformer-pelien historiaa, pelimoottorien vertailua ja käytettyjä kuvanmuokkausohjelmia. Peli toteutettiin Unityllä ja pelin grafiikat piirrettiin suurimmalta osin käsin.

Opinnäytetyössä keskitytään pelin toteutukseen ja kerrotaan käytettyjen ohjelmien toimintaa.
Pelin ohjelmointiin käytettiin C#-ohjelmointikieltä Unityn pelimoottorin kanssa ja pelitaide tehtiin opetellen useita eri kuvanmuokkausohjelmia. Peliin suunniteltiin ja toteutettiin yksi kenttä, yksi iso taistelu päävihollista vastaan ja menu.
 
In this thesis, we redesigned the mobile game Whispering Woods, a project implemented at Oulu Game Lab, for the PC platform. The thesis deals with the design and implementation period of our group, which goes through the history of traditional 2D platformer games, comparison of game engines and the use of image editing software. The game was implemented using Unity and most of the graphics were drawn by hand.

The thesis focuses on the implementation of the game and explains the software used.
The game was programmed using the C# programming language with the Unity game engine and the game art was mostly done with multiple different editing softwares. The game was designed and implemented with one field, one big battle against the main enemy and a menu.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste